آتنا گروپ ۱۰ مزیت محصول جدید ایران‌خودرو - آتنا گروپ

دانگ‌فنگ شاین‌مکس، محصول جدید ایران‌خودرو از سری محصولات آئولوس دانگ‌فنگ بوده که قرار است به‌زودی به بازار ایران عرضه شود. این سدان سایز بزرگ و خانوادگی که از ویژگی‌های اسپرت برخوردار است، ضمن جذب خانواده‌ها می‌تواند برای قشر جوان گزینه بسیار جذابی باشد. این خودرو که در بازار چین با نام آئولوس Yixuan Max (یی‌ژوآن) به فروش می‌رسد، در ایران قرار است توسط ایران‌خودرو و با نام Shine Max عرضه شود. دانگ‌فنگ شاین‌مکس نخستین‌بار در سال ۲۰۲۱ در نمایشگاه خودرو شانگهای معرفی شد.

دو گزینه بنزینی و هیبرید برای پیشرانه

دانگ‌فنگ شاین‌مکس دارای دو مدل بنزینی و هیبرید است. نسخه بنزینی به یک موتور ۱.۵لیتری چهارسیلندر توربو مجهز شده که قادر به تولید ۱۸۸اسب‌بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتون‌متر گشتاور است. پیشرانه بنزینی دانگ‌فنگ شاین‌مکس از سیستم تزریق مستقیم سوخت GDI بهره گرفته که بازده آن را نسبت به پیشرانه‌هایی بنزینی با سیستم سوخت‌رسانی مولتی‌پورت MPI بیشتر کرده است. دانگ‌فنگ شاین‌مکس در نسخه هیبرید هم یک موتور ۱.۵لیتری چهارسیلندر توربو و یک موتور برقی با آهن‌ربای دائمی Permanent Magnet Synchronous Motor دارد. این سیستم هیبرید درمجموع قادر به تولید ۱۷۴ اسب‌بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتون‌متر گشتاور است.

دو گزینه مطلوب برای گیربکس

در نسخه بنزینی دانگ‌فنگ شاین‌مکس، نیروی تولیدی این موتور توسط گیربکس هفت‌سرعته اتوماتیک دوکلاچه WET ساخت «گترگ» به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. این خودرو دارای سه حالت (مود) رانندگی اسپرت، نرمال و اکو بوده که توسط راننده قابل‌انتخاب است. در نسخه هیبرید این خودرو نیز نیروی تولیدی موتور توسط گیربکس اتوماتیک مولتی‌مود به چرخ‌های جلو منتقل می شود.

مصرف سوخت مناسب

دانگ‌فنگ شاین‌مکس در مدل بنزینی در بهترین شرایط در هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۶.۲ لیتر بنزین مصرف می‌کند. نسخه هیبرید این خودر نیز در هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۴.۳لیتر بنزین مصرف می‌کند که برای سدانی با این ابعاد رقم بسیار مناسبی محسوب می‌شود.

پایداری مطلوب و سواری نرم و راحت

سیستم تعلیق جلو از نوع مک‌فرسون و تعلیق عقب از نوع مستقل است که ضمن بهبود پایداری این سدان اسپرت در پیچ‌ها، سواری نرم‌تر و راحت‌تری را نیز برای آن نسبت به سدان‌هایی با تعلیق یک‌پارچه عقب رقم می‌زند.

۱۰ مزیت محصول جدید ایران‌خودرو

طراحی جذاب بدنه و کابین

شاین‌مکس دانگ‌فنگ از طراحی به‌روز و جذابی بهره می‌برد. جلوپنجره‌ مشبک و ادوات تزئینی کروم طرفین آن به همراه چراغ‌های نسبتا بزرگ، ترکیب مناسبی برای نمای جلوی این سدان دانگ‌فنگ فراهم کرده‌اند. کاپوت جلو نیز دارای حجم‌دهی هماهنگ با چراغ‌های اصلی است. در نمای جانبی شاین‌مکس حالت فست‌بک خودرو دیده می‌شود و شیب سقف تا انتهای بدنه ادامه دارد. مشابه نمای جلو، از بغل هم ادوات کروم براق برای شاین‌مکس استفاده شده‌اند تا دستگیره‌ها و تزئینات قاب پنجره جذاب‌تر شود. در نمای عقب نیز حجم‌دهی‌ها و پیوستگی ‌چراغ‌ها و ادوات فلزی هم‌رنگ بدنه که تا انتهای سپر ادامه یافته‌اند، خودنمایی می‌کنند. داخل کابین دانگ‌فنگ شاین‌مکس نیز از طراحی خوبی بهره می‌برد؛ داشبورد و جایگاه نمایشگر لمسی در این خودرو، حالت خمیده به سمت راننده دارد که دسترسی کابر را ساده می‌کند. استفاده از چرم برای سطح داشبورد و تودری‌ها، خطوط نقره‌ای‌رنگ ظریف و هماهنگی اجزای داخلی، حس بسیار خوبی به سرنشینان شاین‌مکس القا می‌کند. طرح فرمان، دسته‌دنده مشابه ب‌ام‌و و کنسول میانی نیز چشم‌گیر است.

۱۰ مزیت محصول جدید ایران‌خودرو

کابین بزرگ و صندوق جادار

دانگ‌فنگ شاین‌مکس که بر پایه پلت‌فرم DSMA طراحی شده است، از نظر ابعاد به فولکس‌واگن پاسات و کیا اپتیما شباهت دارد و دارای رینگ ۱۷اینچی است. این خودرو طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل ۴۷۹۷، ۱۸۷۰ و ۱۴۷۵ میلی‌متر دارد و فاصله بین دو محور آن نیز ۲۷۷۰ میلی‌متر است. همین فاصله زیاد بین دو محور سبب شده است تا کابینی جادار در هر دو ردیف برای سرنشینان به ارمغان آید. حجم صندوق عقب شاین‌مکس نیز ۴۲۰ لیتر است.

امکانات ایمنی و رفاهی گسترده

دانگ‌فنگ شاین‌مکس در رده لوکس‌ترین سدان‌های صفرکیلومتر داخل بازار قرار می‌گیرد. ازجمله امکانات این خودرو می‌توان به چراغ‌های LED جلو و عقب، چراغ‌های روشنایی در روز، سنسور نور، شیفتر الکترونیکی دنده هوشمند، غربیلک فرمان با کلیدهای کنترلی، نورپردازی داخل کابین، صندلی‌های Zero Gravity، چراغ‌های روشنایی محیطی برای سرنشینان در ردیف جلو و عقب، سانروف شیشه‌ای بزرگ پانورامیک، سنسور باران به همراه امکان بسته‌شدن اتوماتیک سانروف، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، ترمز پارک برقی، اتوهلد، قابلیت تنظیم فرمان در چهار جهت به‌صورت دستی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه مجزا برای سرنشینان در ردیف عقب، محفظه کنسول میانی با قابلیت کول‌باکس و گرم‌کن، آینه‌های برقی جانبی با قابلیت جمع‌شدن خودکار، پاور ویندوز، صندلی راننده با قابلیت تنظیم برقی در شش جهت و تنظیم گودی کمر با مموری، ماساژور صندلی راننده، سردکن و گرم‌کن صندلی راننده، صندلی سرنشین قابل تنظیم در چهار جهت به‌صورت برقی، ترمز کمکی، سیستم کنترل پایداری، دوربین دنده عقب با رزولوشن بالا، شش کیسه ایمنی هوا، دوربین دید ۳۶۰درجه، سیستم پایش فشار باد تایرها، کروزکنترل تطبیقی با قابلیت توقف و شروع مجدد حرکت و امکان استفاده در تمامی سرعت‌ها، هشدار برخورد از جلو، سیستم ترمز اضطراری هوشمند با قابلیت تشخیص عابر پیاده و خودرو، هشدار خروج از مسیر، سیستم کمکی تثبیت حرکت خودرو بین خطوط، کمکی حرکت در مرکز خطوط، تابلوخوان مسیر، هشدار بازکردن درها، هشدار برخورد از عقب، کمکی رانندگی در ترافیک، در برقی صندوق عقب، رادار خط‌خوان، شارژر بدون سیم برای تلفن همراه و… اشاره کرد.

قابلیت رانندگی نیمه‌خودران

این خودرو به لطف بهره‌گیری از کروز تطبیقی و سیستم‌های کمکی راننده، دارای قابلیت رانندگی نیمه‌خودران سطح دو است که در شرایط کنترل‌شده با فعال‌کردن سیستم کروز تطبیقی ACC می‌توان پدال گاز و ترمز را رها کرد و صرفا روی کنترل خودرو نظارت داشت.

خدمات پس از فروش گسترده

علاوه بر حضور قوی دانگ‌فنگ در ایران و همکاری‌های گسترده با صنعت خودرو کشور، گستردگی خدمات پس از فروش ایران‌خودرو و صدرنشینی این خودروساز در این بخش با کسب بالاترین امتیازات در تمام شاخص‌ها، خیال مشتریان را از گستردگی خدمات و تامین قطعات این خودرو آسوده کرده است.

روند افزایشی واردات و بحث انتقال فناوری

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام این شرکت اعلام کرد: «چندی پیش طی قراردادی با دانگ‌فنگ، مقرر شد ۱۰هزار دستگاه خودرو هیبرید و بنزینی شاین‌مکس در راستای تنظیم بازار و پاسخگویی به نیاز مشتریان وارد کشور شود.» وی افزود: «ایران‌خودرو به دنبال انتقال تکنولوژی تولید این محصول است.»

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 115 views بار دسته بندی : اخبار خودرو تاريخ : 27 جولای 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.