- خبرنگار: علیرضا جابتی
- چاپ
معرفی محصولات برقی ایرانخودرو به مدیران حملونقل شهری و تاکسیرانی شهر تهران
تاکسیهای برقی ایران خودرو وارد تهران میشوند
درخصوص پشتیبانی فنی هر سهخودرو پیشنهادی، ایرانخودرو مستقیما با شرکتهای تولیدکننده این محصولات طرف است
سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه گروه صنعتی ایرانخودرو یکی از خودروسازان بزرگ کشور به شمار میرود که دغدغه طراحی و تولید خودروهای برقی را مد نظر قرار داده است، گفت: «سازمان تاکسیرانی شهر تهران، ضمن شناخت کافی از این توان و ظرفیت، در همکاری با ایرانخودرو، مایل به توسعه ناوگان حملونقل عمومی با استفاده از خودروهای برقی است.»
شادی مالکی در نشست مشترک با مدیران ایرانخودرو که با هدف ارزیابی وضعیت سه خودرو برقی پیشنهادی این شرکت برگزار شد، اظهار کرد: «با توجه به افزایش آلایندگی، مصرف سوخت و ضرورت ارتقای ایمنی، دولت به این نتیجه رسیده است که با استفاده از تکنولوژی و فناوریهای نوین، به سمت نوسازی ناوگان به وسیله عرضه و تولید خودروهای برقی گام بردارد.»
وی افزود: «درحالحاضر شرایط برای عرضه خودروهای برقی که از امکانات و ظرفیتهای فنی خوبی برخوردارند، وجود دارد که پس از اخذ مجوز توسط شورای عالی ترافیک کشور، ورود این محصولات به ناوگان حملونقل عمومی را بررسی خواهیم کرد.»
مزایای خودروهای معرفیشده ایرانخودرو به تاکسیرانی
مالکی با اشاره به مزایای استفاده از خودروهای برقی گفت: «خودروهای معرفیشده از امکانات خوبی نظیر باز شدن درها بهصورت کشویی، صندلیهای تخت و راحت، بیصدا بودن داخل خودرو در محیط شلوغ شهر تهران و طول پیمایش و ظرفیت باتری مناسب برخوردارند.»
وی ضمن بازدید و تست سه خودرو برقی ایرانخودرو، انتظارات این سازمان درخصوص قیمت نهایی تاکسیهای برقی، ظرفیت باتری محصولات معرفیشده، امکان شارژ در منزل و خدمات پس از فروش را مطرح کرد و خواستار بررسی همهجانبه مسایل برای خدمترسانی به شهروندان شد.
طراحی و تولید خودرو «ریرا»؛ مایه مباهات کشور
مشاور معاون عمرانی وزیر کشور نیز در این نشست، به ضرورت استفاده از خودروهای برقی اشاره کرد و گفت: «مهمترین موضوع استراتژیک درخصوص تسریع در استفاده از خودروهای برقی در کشور، توجه به سلامت و ایمنی مردم و کاهش آلایندگی و مصرف سوخت بوده که این گام بزرگ با مشارکت و همکاری ایرانخودرو برداشته شده است.»
سیدشهریار زینی ادامه داد: «عرضه این خودروها درگام اول بهصورت واردات بوده و در ادامه با ایجاد زیرساختهای لازم در کشور، شاهد ارتقای صنعت خودرو، افزایش فناوری و سطح دانش طراحی و تولید خودروهای برقی توسط شرکتهایی مانند ایرانخودرو خواهیم بود.»
وی با اشاره به توان فنی گروه صنعتی ایرانخودرو و بهرهمندی از بزرگترین شبکه خدمات پس از فروش، اظهار کرد: «این امر موجب آرامش خاطر مشتریان میشود و این اطمینان را به آنها خواهد داد که نگران تامین قطعه و خدمات پس از فروش خودروهای برقی نباشند. این مهم، نقطه عطف گروه صنعتی ایرانخودرو در مقایسه با سایر شرکتهای خودروساز است.»
مشاور معاون عمرانی وزیر کشور با اشاره به تولید خودرو کراساوور ری را در دو نسخه برقی و بنزینی، گفت: «طراحی و تولید خودرو ریرا توسط کارشناسان ایرانخودرو مایه مباهات بوده و نشانگر یک جهش فناورانه در صنعت خودرو کشور است.»
وی یادآور شد: «تفکر طراحی و تمرکز بر بومیسازی با اتکا به دانش داخلی نشان داد که میتوان با استفاده از ظرفیتهای شرکتهای دانشبنیان، خودرویی مانند ریرا که توان رقابت با محصولات مشابه خارجی را دارد، طراحی و تولید کرد که این مهم جای تقدیر و تشکر دارد.»
تامین بهترین تاکسیها از سوی ایرانخودرو
معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایرانخودرو نیز با بیان اینکه بر اساس فرآیندی که در ایرانخودرو متداول است، برای انتخاب هر محصول، بازار بهصورت کامل رصد و محصولات با هدف انتخاب میشوند، عنوان کرد: «خودروهای برقی CBU با کاربری تاکسی که واردات آنها در حال انجام است، جزو بهترین محصولات تاکسی در کشور مبدا به شمار میرود.»
مهدی رادمنش با بیان اینکه خودروهای برقی وارداتی، دارای قیمت اقتصادی در میان سایر خودروهای مدنظر برای کاربری تاکسی هستند، بیان کرد: «در انتخاب این محصولات برقی، قیمت و کلاس خودرو، وزن خودرو، فاصله دو محور، گشتاور وزنی و قدرت وزنی، میزان پیمایش با یک شارژ، برند محصول، گشتاور و قدرت موتور، حجم صندوق عقب، حداکثر سرعت، سیستم مدیریت خنککاری باتری، نوع و میزان مصرف باتری و نیز میزان فروش در بازار کشور چین مدنظر بوده است.»
وی ضمن تشریح مشخصات فنی و عملکردی سه محصول تاکسی برقی، با اشاره به اینکه هر سه این محصولات به دو طریق خانگی و ایستگاههای شارژ موجود در سطح شهر، امکان تامین توان را دارند، گفت: «تنها تفاوت شارژدهی در ایستگاههای سطح شهر و دستگاههای شارژ خانگی در مدتزمان لازم برای شارژ محصول است که این مدتزمان در شارژرهای خانگی بیشاز سایر دستگاههاست.»
پشتیبانی مستقیم تاکسیهای برقی از سوی شرکتهای تولیدکننده
معاون بازاریابی و فروش ایرانخودرو نیز با بیان اینکه درخصوص پشتیبانی فنی هر سه خودرو پیشنهادی، ایرانخودرو مستقیما با شرکتهای خودروساز تولیدکننده این محصولات طرف است، اظهار کرد: «این اقدام، بزرگترین مزیتی است که ایرانخودرو به منظور پشتیبانی و خدمات پس از فروش و نیز به روزرسانی محصولات توانسته ایجاد کند.»
محمد شفیعینژاد با بیان اینکه زنجیره خدمات پس از فروش ایرانخودرو پشتیبان این محصولات برقی خواهد بود، گفت: «بهمنظور ارایه خدمات پس از فروش به محصولات برقی، نمایندگیهایی معرفی خواهند شد که خدمات ویژهای به خودروهای برقی ارایه خواهند داد. این خدمات در سایر شهرهای کشور که ناوگان آنها مجهز به خودرو برقی خواهد شد نیز ارایه میشود.»
وی همچنین با اشاره به دوره گارانتی هریک از محصولات، اظهار کرد: «دوره گارانتی خودروی E۷۰ دانگفنگ، سه سال یا ۱۰۰هزار کیلومتر پیمایش و باتری آن شش سال یا ۳۰۰هزار کیلومتر پیمایش است. گارانتی خودروی LUNA GRE نیز سه سال یا ۱۰۰هزار کیلومتر پیمایش و باتری آن شش سال یا ۵۰۰هزار کیلومتر پیمایش و گارانتی خودروی FAW-NAT نیز سه سال یا ۳۰۰هزار کیلومتر پیمایش و باتری آن شش سال یا ۵۰۰هزار کیلومتر پیمایش است.»
در ادامه، بازدیدکنندگان از مرکز تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایرانخودرو دیدن کرده و سه خودرو برقی E۷۰،LUNA GRE و FAW-NAT به مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران و تیم همراه معرفی شدند که مورد تست و بررسی قرار گرفتند.