آتنا گروپ هر 500 تومان افزایش در نرخ ارز موجب رشد قیمت خودرو می‌شود! - آتنا گروپ

به گزارش «آتنا گروپ»،خودروهای داخلی در آخرین روز هفته گذشته با کاهش قیمت جزئی در بازار به‌کار خود پایان دادند. این درحالی است که در گروه خودروهای داخلی تنها خودرویی که با افزایش بها همراه بود، وانت آریسان بود که با افزایش چهارمیلیون‌تومانی در بازار آزاد روند کاهش قیمت مطلق بازار آزاد را بر هم زد. همچنین خودروهای داخلی در بازار آزاد با کاهش بهای یک تا ۵ میلیون‌تومانی همراه بودند. خودروهای چینی نیز در کنار ثبات قیمت، در برخی مدل‌ها با کاهش بهای جزئی همراه بودند. همچنین در خودروهای خارجی پریمیوم نیز به‌جز دو خودرو هیوندای آزرا که افزایش قیمت داشته و کیا سراتو سایپا که با کاهش بها همراه بود، مابقی خودروها با ثبات قیمت به‌کار خود در بازار آزاد ادامه دادند. خودروهای لوکس نیز همچنان در بازار آزاد با ثبات‌ترین خودروها هستند و در آخرین روز هفته گذشته با ثبات قیمت همراه بودند. شاید بتوان ثبات تقریبی نرخ ارز را همچنان یکی از دلایل کاهش قیمت خودرو دانست. با این‌که بارها به‌این موضوع اشاره شده که نرخ ارز در قیمت خودرو تاثیر زیادی ندارد و بازار به‌دلیل کمبود خودرو نوسان قیمت دارد، اما تجربه نشان داده که نوسان قیمت ارز در حد ۱۰۰ یا ۲۰۰ تومان در بازار بی‌تاثیر است؛ اما زمانی که کاهش یا افزایش نرخ ارز در بازه ۵۰۰ تا هزارتومان رخ می‌دهد، قطعا می‌تواند در بازار تاثیرگذار باشد.
گزارش‌های میدانی خبرنگار «دنیای‌خودرو» از بیشترین و کمترین تغییرات قیمت در بازار خودرو حکایت از آن دارد که برخی مدل‌های حاضر در بازار با افزایش قیمت همراه بودند که از آن جمله می‌توان به هیوندای آزرا و وانت آریسان به‌ترتیب با ۵۰ میلیون‌تومان و ۴ میلیون‌تومان افزایش بها اشاره کرد. همچنین از میان مدل‌هایی که کاهش بها را تجربه کردند می‌توان به‌کیا سراتو سایپا ۲۰۰۰ با ۵ میلیون‌تومان، جک S3 مدل ۱۴۰۱ با ۵ میلیون‌تومان، جک J4 با ۵ میلیون‌تومان، دیگنیتی با ۵ میلیون‌تومان، فیدلیتی هفت‌نفره با ۵ میلیون‌تومان و سمند LX داشبورد با ۵ میلیون‌تومان اشاره کرد.
امروز نیز روزنامه «دنیای‌خودرو» قصد دارد قیمت خودروهای موجود در بازار را که به‌چهار دسته داخلی، چینی، خارجی‌های پریمیوم و خارجی‌های لوکس تقسیم می‌شوند به‌تفکیک مورد بررسی قرار دهد.

وانت آریسان، تنها خودرو افزایشی داخلی‌ها
بازار خودروهای داخلی در آخرین روز هفته گذشته نوسان قیمت زیادی را تجربه کرد و محصولات هر دو خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران‌خودرو و سایپا افزایش و کاهش بها را در کنار هم تجربه کردند. سمند EF7 دوگانه (۴۳۱ میلیون‌تومان)، پژو ۴۰۵ GLX (294 میلیون‌تومان)، پژو ۴۰۵ GLX دوگانه (۳۰۵ میلیون‌تومان)، پژو ۴۰۵ SLX (344 میلیون‌تومان)، پژو ۲۰۷ دنده‌ای فول (۳۹۸ میلیون‌تومان)، پژو ۲۰۷ پانورامای اتومات (۶۱۵ میلیون‌تومان)، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ (۳۶۰ میلیون‌تومان)، دنا معمولی با کروز (۴۱۰ میلیون‌تومان)، دنا پلاس توربو اتومات (۵۱۱ میلیون‌تومان)، تارا دنده‌ای (۴۵۳ میلیون‌تومان)، تارا اتومات (۵۸۹ میلیون‌تومان)، پراید ۱۱۱ (۲۰۴ میلیون‌تومان)، پراید ۱۳۱ (۱۸۶ میلیون‌تومان)، پراید ۱۳۲ (۱۸۲ میلیون‌تومان)، پراید ۱۵۱ آپشنال (۱۸۰ میلیون‌تومان)، تیبا صندوقدار (۲۰۳ میلیون‌تومان)، ساینا (۲۰۴ میلیون‌تومان) و نیسان آپشنال (۳۳۰ میلیون‌تومان) بدون تغییر قیمت در بازار به‌کار خود ادامه دادند. همچنین قیمت سمند LX داشبورد جدید با ۵ میلیون‌تومان کاهش به ۳۱۱ میلیون‌تومان، سمند EF7 با یک میلیون‌تومان کاهش به ۳۵۱ میلیون‌تومان، سورن پلاس با یک میلیون‌تومان کاهش به ۳۴۰ میلیون‌تومان، پارس سال XU7 با یک میلیون‌تومان کاهش به ۳۱۷ میلیون‌تومان، پژو پارس دوگانه با یک میلیون‌تومان کاهش به ۴۱۷ میلیون‌تومان، پارس TU5 با یک میلیون‌تومان کاهش به ۳۷۲ میلیون‌تومان، پارس TU5 سفارشی با یک‌میلیون‌تومان کاهش به ۴۰۴ میلیون‌تومان، پژو ۲۰۷ پانوراما با یک میلیون‌تومان کاهش به ۴۰۹ میلیون‌تومان، پژو ۲۰۷ سقف قرمز MC با ۲ میلیون‌تومان کاهش به ۵۰۳ میلیون‌تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با یک میلیون‌تومان کاهش به ۳۰۱ میلیون‌تومان، رانا پلاس با یک میلیون‌تومان کاهش به ۳۰۵ میلیون‌تومان، رانا پلاس سقف شیشه‌ای با یک میلیون‌تومان کاهش به ۳۴۶ میلیون‌تومان و دنا پلاس توربو با یک میلیون‌تومان کاهش به ۴۸۸ میلیون‌تومان رسید. در گروه خودروهای داخلی تنها خودرویی که با افزایش قیمت مواجه شد، وانت آریسان بود که بهای آن با افزایش ۴ میلیون‌تومانی به ۲۷۰ میلیون‌تومان رسید.

کاهش قیمت دیگنیتی و فیدلیتی ادامه دارد
اغلب خودروهای چینی در آخرین روز هفته گذشته با ثبات قیمت در بازار آزاد به‌کار خود پایان دادند و این درحالی است که برخی خودروها در بازار با کاهش قیمت مواجه شدند. در مهم‌ترین نوسانات محصولات چینی در بازار آزاد فیدلیتی، دیگنیتی و هایما S7 پلاس جزو خودروهایی بودند که با کاهش قیمت در بازار همراه بودند. جک T8 با یک‌میلیارد و ۱۷۵ میلیون‌تومان، جک S5 نیوفیس با یک‌میلیارد و ۷۵ میلیون‌تومان، جک S5 موتور ۲۰۰۰ با ۹۴۰ میلیون‌تومان، برلیانس کراس با ۶۴۰ میلیون‌تومان، برلیانس H220 دنده‌ای با ۳۴۱ میلیون‌تومان، برلیانس H230 دنده‌ای با ۳۵۰ میلیون‌تومان، برلیانس H320 اتومات با ۶۰۵ میلیون‌تومان، برلیانس H330 دنده‌ای با ۴۷۰ میلیون‌تومان، برلیانس H330 اتومات با ۶۲۰ میلیون‌تومان، آریو اتومات با ۴۷۵ میلیون‌تومان، چانگان CS35 با ۶۴۲ میلیون‌تومان، هایما S5 جدید با ۸۲۱ میلیون‌تومان، تیگو ۷IE با یک‌میلیارد و ۹۰ میلیون‌تومان، فونیکس تیگو ۷ پرو اکسلنت با یک‌میلیارد و ۳۶۵ میلیون‌تومان و فونیکس تیگو ۸ پرو پریمیوم با یک‌میلیارد و ۹۰۰ میلیون‌تومان تغییر قیمت خاصی را تجربه نکردند. از طرفی بهای جک S3 مدل ۱۴۰۱ با ۵ میلیون‌تومان کاهش به ۷۷۰ میلیون‌تومان، جک J4 با ۵ میلیون‌تومان کاهش به ۵۲۰ میلیون‌تومان، دیگنیتی با ۵ میلیون‌تومان کاهش به ‌یک‌میلیارد و ۳۷۰ میلیون‌تومان، فیدلیتی پنج‌نفره با ۲ میلیون‌تومان کاهش به‌یک‌میلیارد و ۲۵۵ میلیون‌تومان، فیدلیتی هفت‌نفره با ۵ میلیون‌تومان کاهش به‌یک‌میلیارد و ۳۰۰ میلیون‌تومان و هایما S7 پلاس با ۳ میلیون‌تومان کاهش به ۹۷۵ میلیون‌تومان رسید.

افزایش قیمت هیوندای آزرا و کاهش بهای کیا سراتو
خودروهای خارجی پریمیوم شامل مدل‌های خارجی که در گذشته در داخل کشور تولید می‌شدند و برخی خودروهای برندهای خارجی بازار هستند. در بازار خودروهای خارجی پریمیوم در آخرین روز هفته گذشته تمام مدل‌ها به‌جز هیوندای آزرا که افزایش قیمت ۵۰ میلیون‌تومانی داشت و کیا سراتو سایپا ۲۰۰۰ که کاهش قیمت ۵ میلیون‌تومانی را تجربه کرد، ثبات قیمت را تجربه کردند. هیوندای اکسنت با یک میلیارد و ۷۰ میلیون‌تومان، هیوندای i20 با یک‌میلیارد و ۸۰ میلیون‌تومان، هیوندای الانترا با یک‌میلیارد و ۸۰۰ میلیون‌تومان، هیوندای سانتافه با ۳ میلیاردتومان، مزدا ۳ با یک‌میلیارد و ۴۴۰ میلیون‌تومان، سیتروئن C3 با یک‌میلیارد و ۳۶۰ میلیون‌تومان، سوزوکی ویتارا با یک‌میلیارد و ۵۷۰ میلیون‌تومان، کیا اسپورتیج GT لاین با ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون‌تومان و کیا اپتیما هیبرید با ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون‌تومان خودروهایی بودند که تغییر قیمت خاصی در بازار نداشته و بهایشان ثابت بود. همچنین قیمت هیوندای آزرا با ۵۰ میلیون‌تومان افزایش به ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون‌تومان رسید و از طرفی بهای کیا سراتو سایپا ۲۰۰۰ با ۵ میلیون‌تومان کاهش به‌یک‌میلیارد و ۲۴۵ میلیون‌تومان رسید.

لوکس‌ها در بازار همچنان بدون تغییر
خودروهای خارجی لوکس شامل مدل‌های ژاپنی، آلمانی، سوئدی و … در بازار هستند و این گروه خودروها در آخرین روز هفته گذشته همچنان ثبات قیمت داشتند و بدون تغییر بها در بازار آزاد به‌کار خود پایان دادند. جایی که ب‌ام‌و سری ۷ مدل ۷۳۰Li فول با ۱۱ میلیارد و ۵۵۰ میلیون‌تومان، ب‌ام‌و ۵۳۰i با ۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون‌تومان، لکسوس RX200 fsport توربو فول با ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون‌تومان، لکسوس NX300 هیبرید با ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون‌تومان، فولکس تیگوان با ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون‌تومان، فولکس پاسات با ۳ میلیارد و ۱۲۰ میلیون‌تومان و ولوو XC90 با ۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون‌تومان در بازار قیمت‌گذاری شدند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 349 views بار دسته بندی : اخبار خودرو تاريخ : 15 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.