آتنا گروپ عرضه «دناپلاس دستی EFP» در ماه جاری - آتنا گروپ

کد خبر: ۲۴۷۰۵۴
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۲ – ۱۱:۴۸
  • خبرنگار: علیرضا جابتی
  • چاپ

با موتور جدید تنفس‌طبیعی و گیربکس شش‌سرعته آغاز خواهد شد:

عرضه «دناپلاس دستی EFP» در ماه جاری

دناپلاس دستی

مدیر پروژه بهسازی محصولات پلت‌فرم خانواده دنا، از عرضه دناپلاس دستی با موتور EFP7 و گیربکس شش‌سرعته، در آذرماه امسال خبر داد.

سیروس دهقان‌زاده گفت: «این محصول دارای استانداردهای ۸۵گانه شامل سنسور نور و باران (RLS)، سیستم راهنمای تعویض دنده (GSI)، سیستم پایش فشار باد و دمای تایرها (TPMS)، توسعه سیستم کنترل پایداری (ESC) و محافظت از عابر پیاده است.»

وی با اشاره به این که واریانت دناپلاس دستی با موتور EFP7 و گیربکس شش‌سرعته در راستای توسعه محصول دنا طراحی و تولید شده است، عنوان کرد: «در این محصول نسبت به محصول مبنا، برخی امکانات ارتقا یافته و برخی ترکیبات ازجمله موتور و گیربکس تغییر کرده است.»

تغییرات صورت‌گرفته نسبت به محصول مبنا

به گفته دهقان‌زاده، خانواده موتورملی شامل پیشرانه‌های تنفس‌طبیعی و پرخوران، به عنوان نسل جدید این گروه موتور با بهره‌گیری از طراحی قطعات مختلف به‌صورت ارتقایافته با هدف بهبود مصرف سوخت، آلایندگی و همچنین افزایش توان و گشتاور، توسعه یافته و آماده بهره‌برداری شده است و نسخه تنفس طبیعی آن با یک گیربکس شش‌سرعته در قلب دناپلاس دستی قرار گرفته است.

وی افزود: «تغییرات قوای محرکه و استفاده از موتور EF7P به‌جای EF7 با قابلیت ارتقای سطح استاندارد آلایندگی به یورو۶، افزایش توان و گشتاور موتور و کاهش دور آرام با هدف کاستن از مصرف سوخت و آلایندگی، از تغییرات صورت‌گرفته در این محصول نسبت به خودرو مبناست.»

مزایای گیربکس شش‌دنده دستی

مدیر پروژه بهسازی محصولات پلت‌فرم خانواده دنا ادامه داد: «از مزایای گیربکس شش‌دنده دستی می‌توان به کاهش مصرف سوخت به‌خصوص در سرعت‌های بالا به دلیل کاهش دور موتور بهبود کیفیت و حس رانندگی بهتر با توجه به توزیع مناسب‌تر دنده‌ها، کاهش فشار روی موتور در سرعت‌های بالا و در نتیجه افزایش عمر پیشرانه اشاره کرد.»

وی با اشاره به امکانات این خودرو نسبت به محصول مبنا خاطرنشان کرد: «فرمان برقی D-Type، برف‌پاک‌کن هوشمند و اکسل عقب دیسکی، بخشی از امکانات این محصول به شمار می‌رود.»

به گفته دهقان‌زاده، در راستای ارتقای کیفیت، ارتقای سیستم ضد سرقت، کاهش صدای قفل‌ها هنگام باز و بسته کردن درها، کاهش نیروی مورد نیاز برای کشیدن دستگیره‌ها و جلوگیری از یخ‌زدگی و اختلال در عملکرد قفل‌ها در هوای زیر صفر درجه سانتی‌گراد، در این محصول از قفل‌های یکپارچه استفاده شده است.

ایمنی مناسب دناپلاس در مقایسه با بسیاری از سدان‌های داخلی

دناپلاس از تجهیزات فراوانی بهره می‌برد که باعث شده است از نظر سیستم‌های ایمنی نسبت به بسیاری از سدان‌های ایرانی در وضعیت بهتری قرار گیرد. ترمزهای دناپلاس در جلو از نوع دیسکی خنک‌شونده و در عقب دیسکی هستند و از عملکرد بسیار حساس و دقیقی برخوردارند.

دناپلاس در کنار ترمزهای دیسکی به سیستم ضدقفل ABS و سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD نیز مجهز شده است.

ازجمله سایر تجهیزات ایمنی دناپلاس می‌توان به مواردی همچون ۴ عدد کیسه هوای ایمنی (ایربگ راننده و سرنشین به‌صورت استاندارد و ایربگ‌های جانبی به‌صورت سفارشی)، قفل مرکزی با ریموت رادیویی، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، سیستم هشداردهنده هوشمند مرکزی ورود غیرمجاز، دوربین دید عقب، سیستم هشداردهنده موانع عقب، سیستم قطع سوخت خودکار به هنگام تصادف و… اشاره کرد.

طراحی بدنه و کابین؛ یکی از دلایل محبوبیت دناپلاس

یکی از مهم‌ترین موارد در طراحی بدنه دناپلاس، سانروف آن است که اولین سانروف در میان خودروهای ایرانی محسوب می‌شود. در قسمت جلو این خودرو، کاپوت عضلانی به همراه دوخطی که از شیشه جلو شروع شده و به بخش مرکزی جلوپنجره ختم می‌شوند، چشم‌نواز به نظر می‌رسند.

ترکیب چراغ‌های جلو دناپلاس که اکنون به چراغ‌های LED دی‌لایت نیز مجهز شده‌اند، در ترکیب با جلوپنجره توری شکلی که تا پایین سپر هم امتدادیافته‌اند، چهره جذابی را برای این خودرو خلق کرده است.

در نمای جانبی طراحی خودرو در مقایسه با نسخه مبنا پیشرفت چشمگیری داشته است؛ تغییراتی که در ستون عقب اتفاق افتاده، در کنار خط شیب‌دار روی بدنه که به سمت گلگیر جلو امتدادیافته، بخش جانبی دناپلاس را زیباتر کرده است.

در عقب خودرو، تغییرات چندانی نسبت به نسخه پایه دنا مشاهده نمی‌شود، اما استفاده از چراغ نئون تا حدودی طراحی بخش عقبی را زیباتر کرده و ظاهری مدرن‌تری به خودرو بخشیده است.

گفتنی است؛ از زمان معرفی دنا قسمت عقب آن به‌ویژه در قسمت چراغ‌ها به دلیل مشابهت با چراغ عقب مرسدس‌بنز C200 در مدل‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ مورد توجه خریداران این خودرو بوده است. طراحی داشبورد دناپلاس نیز شباهت بسیار زیادی به هیوندای سوناتا YF دارد و مدرن به نظر می‌رسد. این طراحی در کنار دیزاین زیبای کنسول مرکزی، جلوه کابین دناپلاس را دوچندان کرده است.

دو دریچه ورودی هوای کنار صفحه‌نمایش لمسی خودرو طراحی خوب و هماهنگی با هم دارند و نهایتا، فرمان چرمی دنا پلاس توربو با دوخت متضاد قرمزرنگ، توجه بیننده را به خود جلب می‌کند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: ۱
  • نظرات در صف انتشار: ۱
  • نظرات غیرقابل انتشار: ۰
  • روح اله
    IR

    ۲۰:۰۶ – ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    ۲ ۰
    پاسخ

    خواهشا شما که این مطالب رو رسانه میکنید پس چرا از حق خورده شده توسط دوشرکت خودروساز داخلی حرف نمیزنید الان دقیقا ۱۳۰روزه برای دنا پلاس توربو ۶دنده دستی تکمیل وجه کردم ۷۰روزه تو تاخیره هیچ کس هم جوابگو نیست یعنی مملکت ب این عظمت بی در وپیکر هر جا هم زنگ میزنی میگن ب ما ربطی نداره خدایا خودت یه کاری کن😞😞😞😞

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.





۴ + ۰ =

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 107 views بار دسته بندی : اخبار خودرو تاريخ : 1 دسامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.