آتنا گروپ شماره‌گذاری و تحویل بیش‌از ۸هزار «دنا» در روزهای آینده - آتنا گروپ

کد خبر: ۲۴۷۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۲ – ۱۲:۰۰
  • خبرنگار: علیرضا جابتی
  • چاپ

با بهبود محصول و مساعدت سازمان استاندارد محقق خواهد شد:

شماره‌گذاری و تحویل بیش‌از ۸هزار «دنا» در روزهای آینده

دنا

باتوجه به اجرای پروژه بهبود قفل درهای خودرو دنا، این تغییرات و بهبودها مورد تایید سازمان استاندارد قرار گرفته است

گروه صنعتی ایران‌خودرو اعلام کرد: «با مساعدت‌های صورت‌گرفته از سوی سازمان ملی استاندارد و بهبودهای اعمال‌شده در محصول دنا، بیش از ۸هزار دستگاه از این خودرو شماره‌گذاری و تحویل مشتریان خواهد شد.»

ایران‌خودرو ضمن قدردانی از همکاری‌های صورت‌گرفته ازسوی سازمان ملی استاندارد، از آغاز فرآیند شماره‌گذاری خانواده محصول دنا و تحویل به مشتریان در روزهای آینده خبر داده است. باتوجه به اجرای پروژه بهبود قفل درهای خودرو دنا، این تغییرات و بهبودها مورد تایید سازمان استاندارد قرار گرفته است و با صدور مجوزهای لازم، شماره‌گذاری دنا از سر گرفته خواهد شد.

ایمنی مناسب «دناپلاس» در مقایسه با بسیاری از سدان‌های داخلی

دناپلاس‌توربو از تجهیزات فراوانی بهره می‌برد که باعث شده است از نظر سیستم‌های ایمنی نسبت‌به بسیاری از سدان‌های ایرانی در وضعیت بهتری قرار گیرد. ترمزهای دناپلاس‌توربو در جلو از نوع دیسکی خنک شونده و در عقب دیسکی هستند و از عملکرد بسیار حساس و دقیقی برخوردارند.

دناپلاس‌توربو در کنار ترمزهای دیسکی به سیستم ضدقفل ABS و سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD نیز مجهز شده است.

ازجمله سایر تجهیزات ایمنی دنا پلاس توربو می‌توان به مواردی همچون ۴ عدد ایربگ (راننده، سرنشین و جانبی)، قفل مرکزی با ریموت رادیویی، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، سیستم هشداردهنده هوشمند مرکزی ورود غیرمجاز، دوربین دید عقب، سیستم هشداردهنده موانع عقب، سیستم قطع سوخت خودکار به هنگام تصادف و… اشاره کرد.

طراحی بدنه و کابین؛ یکی از دلایل محبوبیت دنا پلاس

یکی از مهم‌ترین موارد در طراحی بدنه دناپلاس‌توربو، سانروف آن است که اولین سانروف در میان خودروهای ایرانی محسوب می‌شود. در قسمت جلو این خودرو، کاپوت عضلانی به همراه دوخطی که از شیشه جلو شروع شده و به بخش مرکزی جلوپنجره ختم می‌شوند، چشم‌نواز به نظر می‌رسند.

ترکیب چراغ‌های جلو دناپلاس‌توربو که اکنون به چراغ‌های LED دی‌لایت نیز مجهز شده‌اند، در ترکیب با جلوپنجره توری شکلی که تا پایین سپر هم امتدادیافته‌اند، چهره جذابی را برای این خودرو خلق کرده است. در نمای جانبی طراحی خودرو در مقایسه با دنا معمولی پیشرفت چشمگیری داشته است؛ تغییراتی که در ستون عقب اتفاق افتاده، در کنار خط شیب‌دار روی بدنه که به سمت گلگیر جلو امتدادیافته، بخش جانبی دناپلاس‌توربو را زیباتر کرده است.

در عقب خودرو، تغییرات چندانی نسبت‌به دنا معمولی مشاهده نمی‌شود، اما استفاده از چراغ نئون تا حدودی طراحی بخش عقبی را زیباتر کرده و ظاهری مدرن‌تری به خودرو بخشیده است.

گفتنی است؛ از زمان معرفی دنا قسمت عقب آن به‌ویژه در قسمت چراغ‌ها به دلیل مشابهت با چراغ عقب مرسدس‌بنز C۲۰۰ در مدل‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ موردتوجه خریداران این خودرو بوده است.

طراحی داشبورد دنا پلاس توربو نیز شباهت بسیار زیادی به هیوندای سوناتا YF دارد و مدرن به‌نظر می‌رسد. این طراحی در کنار دیزاین زیبای کنسول مرکزی، جلوه کابین دنا پلاس توربو را دوچندان کرده است.

دو دریچه ورودی هوای کنار صفحه‌نمایش لمسی خودرو طراحی خوب و هماهنگی با هم دارند و درنهایت، فرمان چرمی دناپلاس‌توربو با دوخت متضاد قرمزرنگ، توجه همه را به خود جلب می‌کند.

رضایت مشتریان از پیشرانه قدرتمند و پرشتاب دنا

دناپلاس‌توربو به یک پیشرانه ۱.۷لیتری توربوشارژ با ۱۵۰اسب‌بخار قدرت و ۲۱۵نیوتون‌متر گشتاور مجهز شده است. یک نکته مثبت دیگر در مورد پیشرانه دناپلاس‌توربو این است که صدای آن در مقایسه با EF۷ بدون توربوشارژ بسیار کمتر شده است. بدین ترتیب؛ دناپلاس‌توربو به‌عنوان یک سدان مجهز و ایمن، از یک پیشرانه پرتوان توربوشارژ بهره می‌برد.

ایران‌خودرو برای آن‌که دنا پلاس توربو را به رقیبی سرسخت برای سایر خودروهای هم‌رده خود بدل کند، علاوه‌بر تقویت توان فنی، امکانات و تجهیزات فراوانی را برای این خودرو در نظر گرفته است که ازجمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به مواردی همچون سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، کانال تهویه برای سرنشینان عقب، مانیتور لمسی با قابلیت پخش فایل‌های تصویری، تلویزیون، نویگیشن (GPS)، سیستم پاسخگویی به تلفن همراه با بلوتوث موبایل، فرمان مجهز به کلیدهای کنترلر، بلندگوهای جلو و عقب، تیوتر، صندلی هشت‌جهته برقی راننده (در ۴محور افقی، عمودی، زاویه نشیمن‌گاه و پشتی صندلی), صندلی شش‌جهته برقی سرنشین جلو (در سه محور افقی، زاویه نشیمن‌گاه و پشتی صندلی)، تودوزی مخمل صندلی‌ها، آینه‌های جانبی برقی راهنمادار و تاشونده اتوماتیک، پاور ویندوز، شیشه‌های سولار (ضداشعه خورشید)، چراغ جلوی LED و لامپ طرح نئون، چراغ روشنایی در روز (دی‌لایت)، چراغ مه‌شکن عقب و جلو، کروزکنترل، دوربین دیدعقب، سیستم کنترل بخار بنزین، فرمان چرمی با دوخت قرمز، زیرپایی موکتی با آرم توربو و نوار قرمزرنگ، تغییر طرح سردنده به همراه گردگیر آن با دوخت قرمز و … اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.





۷ + ۳ =

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 87 views بار دسته بندی : اخبار خودرو تاريخ : 13 ژانویه 2024 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.