آتنا گروپ رکوردزنی سایپا در خروج خودرو از ادارات تحویل گروه - آتنا گروپ

به گزارش «آتنا گروپ»،مدیر توزیع محصولات گروه خودروسازی سایپا گفت: «گروه خودروسازی سایپا با هدف تسریع و تسهیل در ارسال و تحویل خودروهای تخصیص‌یافته دارای پلاک انتظامی به مشتریان بر اساس برنامه‌ریزی مناسب، موفق به شکستن رکورد خروج خودرو از ادارات تحویل پس از دو سال به تعداد ۴۴هزار دستگاه طی شهریورماه سال ۱۴۰۱ شد.» رضا اشجعی ضمن اعلام این خبر گفت: «باتوجه به افزایش تولید در ماه‌های گذشته و با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، ارسال به‌موقع و همچنین افزایش ظرفیت خروج و تحویل خودروها به مشتریان در دستور کار قرار گرفته است.» وی با بیان این‌که علاوه بر ارسال خودروها به نمایندگی‌های سراسر کشور، طرح افزایش ظرفیت تحویل خودرو به‌صورت حضوری نیز در دستور کار قرار گرفته و بر همین اساس مراکز تحویل حضوری مشتریان در تمامی سایت‌های تولیدی (سایپا، سایپا-سیتروئن، زامیاد و پارس‌خودرو) در ایام هفته آماده پذیرش و ارایه خدمات به مشتریان حضوری هستند.»

تحویل حضوری ۶هزار و ۵۰۰ دستگاه به مشتریان
اشجعی اظهار کرد: «مشتریان گروه خودروسازی سایپا می‌توانند در صورت تمایل با هماهنگی نمایندگی محل ثبت نام خود، ضمن اطلاع از محل خودرو و همچنین تخصیص و تحویل پلاک از سوی پلیس راهور ناجا با همراه داشتن مدارک شناسایی معتبر نسبت به مراجعه و تحویل حضوری خودروها اقدام کنند.» وی تصریح کرد: «در طرح یادشده، هزینه حمل خودرو متناسب با محل شهر ثبت نام مشتری و مطابق ضوابط شرکت سایپا، پس از تحویل خودرو محاسبه و به حساب ثبت نام کننده خودرو مسترد می‌شود.» بنابراین گزارش، در شهریورماه سال جاری علاوه بر ثبت رکورد خروج خودرو، بیشترین تعداد خودرو تحویل حضوری از ابتدای شروع این طرح به میزان ۶هزار و ۵۰۰ دستگاه نیز به مشتریان از طریق مراکز تحویل حضوری در گروه انجام شده است.

افزایش عرضه و تحویل در پرتو رشد تولید
گروه خودروسازی سایپا با حضور تیم مدیریتی جدید از ابتدا افزایش تولید محصولات را در دستور کار خود قرار داد و با برنامه‌ریزی منسجم و دقیق توانست در مدت ۸ماه، تولید محصولات را کاملا هدفمند افزایش دهد، به‌نحوی‌که در انتهای مردادماه سال جاری تولید این گروه خودروساز به ۱۷۱هزار دستگاه رسید که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته در سال ۱۴۰۰ با تولید ۱۶۸هزار خودرو رشد بسیار مناسبی داشته است و این افزایش تولید در حالی رقم خورد که محصولات قدیمی و پرتیراژ این گروه چون تبیا، تیبا۲ و ساینا بدون برنامه‌ریزی قبلی از سبد محصولات خارج شد. علاوه‌بر این تیم مدیریتی، از ابتدای هدایت گروه سایپا رویکرد تولید اقتصادی را به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های خود قرار داد و بر همین اساس افزایش ۴۰درصدی تولید محصولات اقتصادی نسبت‌به مدت مشابه سال گذشته از دیگر دستاوردهای گروه سایپا در این مدت است.
در همین مدت تولید روزانه خودرو از هزار و ۵۷ دستگاه در بهمن‌ماه ۱۴۰۰ به هزار و ۸۳۲ دستگاه در مردادماه ۱۴۰۱ رسید و رشد ۷۳ درصدی را به همراه داشت. از دیگر برنامه‌های مورد نظر گروه سایپا در سال جاری تولید خودرو کامل بود.
در گذشته خودروها به‌صورت ناقص تولید و در پارکینگ‌ها نگهداری می شد که این نوع تولید علاوه‌بر کاهش کیفیت، هزینه‌های هنگفتی را به سایپا تحمیل می کرد و از همین رو تولید خودرو به‌صورت کامل در دستور کار قرار گرفت و افزایش ۹۰درصدی نرخ عبور مستقیم درگروه سایپا از ۱۰درصد در دی‌ماه ۱۴۰۰ به صددرصد در مردادماه ۱۴۰۱ رسید به نحوی که از ابتدای مردادماه سال جاری تمام محصولات تولید شده به صورت کامل بوده و این روند با افزایش ۱۳۱درصدی تولید خودرو به‌صورت کامل نسبت‌به مدت مشابه سال گذشته در این ایام به دست آمده است. علاوه‌بر این تکمیل خودروهای ناقص موجود در پارکینگ‌ها نیز همزمان با تولید کامل محصولات انجام شد و ۸۰ هزار خودرو ناقص موجود در پارکینگ‌ها در بهمن ماه سال گذشته با گذشت ۶ ماه و در انتهای تیرماه به صفر رسید.

توسعه‌ محصول به‌موازات افزایش تولید
سایپا درحوزه تولید محصولات جدید و پیشرفته، تولید محصول شاهین اتوماتیک و آریا را در نیمه دوم ۱۴۰۱ دنبال می‌کند. همچنین برنامه‌ریزی برای تولید خودرو اقتصادی و جایگزین خودرو پراید در دستور کار قرار دارد و به‌منظور کمک به‌حمل‌ونقل عمومی نیز ون جدید در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ و وانت جدید زاگرس درسال جاری تولید خواهد شد. درحوزه خودروهای تجاری سنگین نیز گروه خودروسازی سایپا عرضه دو محصول جدید فوتون و دانگ‌فنگ را برای سال جاری در دستور کار دارد. همچنین راهبری پروژه‌های محصولات جدید اطلس، سهند و خودرو اقتصادی M44 که برگرفته از خودرو سیتروئن C3 است، در دست اقدام قرار دارد که در سال ۱۴۰۲ عرضه خواهند شد. وانت جدید ۲۵۱ و خودرو P90 در سال ۱۴۰۳ و خودرو SP0 نیز در سال ۱۴۰۴ به‌بازار عرضه می‌شوند. سایپا درحوزه توسعه قوای محرکه هم برنامه بسیار مدونی را در دستور کار خود قرار داده و تولید سه موتور M15GSI ،ME16 و M24+ را برای پایان سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته که تاکنون بیشتر مراحل تولید این سه موتور چون تست‌ها و آزمون‌های نهایی انجام شده است و مراحل پایانی را می‌گذرانند. علاوه‌بر این سایپا در این مدت به‌منظور تولید و عرضه محصولات جدید و به‌روز، مذاکراتی را با شرکای خارجی خود شروع کرده که خوشبختانه توانسته است در این مورد هم توافقاتی را حاصل کند و در آینده‌ای نزدیک و با ایجاد شرایط مناسب، قطعا محصولات جدیدی در گروه سایپا تولید خواهد شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 336 views بار دسته بندی : اخبار خودرو تاريخ : 20 اکتبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.