آتنا گروپ رشد قیمت داخلی‌ها به چینی‌ها هم سرایت کرد - آتنا گروپ

به گزارش «آتنا گروپ»،قیمت خودروهای داخلی در روز گذشته شرایط چندان مساعدی نداشت. جایی که پای دو خودروساز بزرگ کشور درمیان است. روز گذشته محصولات ایران‌خودرو در بازار آزاد با افزایش قیمت یک تا ۵ میلیون‌تومانی همراه بوده و تنها دو یا سه خودرو از محصولات این خودروساز بزرگ، کاهش قیمت را تجربه کردند. این درصورتی است که برخلاف محصولات ایران‌خودرو، سایپایی‌های بازار روند نزولی داشتند و تنها یک یا دو خودرو افزایش ۵۰۰ هزارتومانی و یک‌میلیون‌تومانی را تجربه کردند. از طرفی روز گذشته روند افزایش قیمت خودروهای داخلی به‌خودروهای چینی بازار نیز سرایت کرد و اغلب خودروهای چینی در بازار آزاد هم دستخوش تغییرات قیمتی شدند. این درحالی است که خودروهای خارجی پریمیوم در بازار آزاد کاملا ثبات قیمت را تجربه کردند و خودروهای لوکس بازار نیز تنها در برند ب‌ام‌و با افزایش قیمت مواجه شدند. این درحالی است که خوشبختانه نرخ ارز به‌نسبت روز پیش از آن همچنان روند نزولی داشت؛ با این وجود، متاسفانه آشفتگی و شرایط وخیم بازار خودرو تمامی ندارد. شرایطی که نه کسی به آن توجه می‌کند و نه کسی به‌دنبال بهبود آن است. تا جایی که قیمت خودروها هر روز بدون توجیه درحال تغییر و نوسان است.
گزارش‌های میدانی خبرنگار «دنیای‌خودرو» از بیشترین و کمترین تغییرات قیمت در بازار خودرو حکایت از آن دارد که برخی مدل‌های حاضر در بازار با افزایش قیمت همراه بودند که از آن جمله می‌توان به‌موارد زیر اشاره کرد. ب‌ام‌و ۵۳۰i (100 میلیون‌تومان)، ب‌ام‌و سری ۷ مدل ۷۳۰Li فول (۵۰ میلیون‌تومان)، برلیانس H330 اتومات (۳۰ میلیون‌تومان)، برلیانس کراس (۲۰ میلیون‌تومان)، برلیانس H320 اتومات (۱۵ میلیون‌تومان) و برلیانس H330 دنده‌ای (۱۰ میلیون‌تومان).
همچنین پژو ۲۰۷ سقف قرمز با ۱۳ میلیون‌تومان و تیگو ۷IE با ۱۰ میلیون‌تومان کاهش قیمت مواجه بودند.
امروز نیز روزنامه «دنیای‌خودرو» قصد دارد قیمت خودروهای موجود در بازار را که به‌چهار دسته داخلی، چینی، خارجی‌های پریمیوم و خارجی‌های لوکس تقسیم می‌شوند به‌تفکیک مورد بررسی قرار دهد.

صعود ایران‌خودرویی‌ها و افت سایپایی‌ها در بازار
خودروهای داخلی روز گذشته در برخی مدل‌ها افزایش قیمت و در برخی دیگر کاهش قیمت را تجربه کردند. البته باید گفت در این میان محصولات گروه خودروسازی ایران‌خودرو در بازار با افزایش قیمت همراه بودند و قیمت محصولات سایپا در بازار روند نزولی را تجربه کرد. جایی که سمند LX داشبورد جدید (۳۱۳ میلیون‌تومان)، پژو ۴۰۵GLX (289 میلیون‌تومان)، پژو پارس دوگانه (۴۱۷ میلیون‌تومان)، پارس TU5 (373 میلیون‌تومان)، پارس TU5 سفارشی (۴۰۶ میلیون‌تومان)، پژو ۲۰۷ پانورامای اتومات (۶۱۸ میلیون‌تومان)، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ (۳۰۳ میلیون‌تومان)، پژو ۲۰۶ صندوقدار (۳۵۱ میلیون‌تومان)، دنا پلاس (۴۳۶ میلیون‌تومان)، دنا پلاس توربو (۵۰۰ میلیون‌تومان)، دنا پلاس توربو اتومات (۵۰۹ میلیون‌تومان)، تارا دنده‌ای (۴۵۲ میلیون‌تومان)، پراید ۱۱۱ (۲۰۴ میلیون‌تومان)، پراید ۱۳۲ (۱۷۸ میلیون‌تومان)، پراید ۱۵۱ آپشنال (۱۸۱ میلیون‌تومان)، کوییک S (229 میلیون‌تومان) و تیبا ۲ (۲۰۹ میلیون‌تومان) بدون تغییر قیمت در بازار به‌کار خود ادامه دادند. همچنین بهای سمند EF7 با ۵ میلیون‌تومان افزایش به ۳۵۷ میلیون‌تومان، سمند EF7 دوگانه با ۵ میلیون‌تومان افزایش به ۴۲۷ میلیون‌تومان، سورن پلاس با ۲ میلیون‌تومان افزایش به ۳۴۲ میلیون‌تومان، پژو ۴۰۵SLX با یک میلیون‌تومان افزایش به ۳۵۰ میلیون‌تومان، پژو ۲۰۷ دنده‌ای فول با یک میلیون‌تومان افزایش به ۳۹۸ میلیون‌تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با ۲ میلیون‌تومان افزایش به ۳۵۸ میلیون‌تومان، رانا پلاس با یک‌میلیون‌تومان افزایش به ۳۰۵ میلیون‌تومان، رانا پلاس سقف شیشه‌ای با ۴ میلیون‌تومان افزایش به ۳۴۰ میلیون‌تومان و دنای معمولی با کروز با ۲ میلیون‌تومان افزایش به ۴۱۱ میلیون‌تومان رسید. خوشبختانه باید گفت در محصولات سایپا تنها خودرویی که افزایش قیمت را در بازار آزاد تجربه کرد، تیبا ۲ پلاس بود که بهای آن با یک میلیون‌تومان افزایش به ۲۱۳ میلیون‌تومان رسید. از طرفی قیمت پژو ۴۰۵GLX دوگانه با ۵ میلیون‌تومان کاهش به ۳۰۰ میلیون‌تومان، پژو ۲۰۷ سقف قرمز با ۱۳ میلیون‌تومان کاهش به ۵۱۰ میلیون‌تومان، تارا اتومات با یک‌میلیون‌تومان کاهش به ۵۸۹ میلیون‌تومان، وانت آریسان با ۳ میلیون‌تومان کاهش به ۲۵۷ میلیون‌تومان، پراید ۱۳۱ با یک‌میلیون‌تومان کاهش به ۱۸۲ میلیون‌تومان، ساینا با ۲ میلیون‌تومان کاهش به ۲۰۵ میلیون‌تومان، کوییک معمولی با ۲ میلیون‌تومان کاهش به ۲۰۳ میلیون‌تومان و نیسان آپشنال با یک‌میلیون‌تومان کاهش به ۳۳۶ میلیون‌تومان رسید.

افزایش قیمت ۱۰ تا ۳۰ میلیونی برلیانس در بازار
خودروهای چینی روز گذشته با ثبات قیمت همراه بودند. البته تعداد انگشت‌شماری از خودروهای چینی با نوسان قیمت همراه بودند که از آن جمله می‌توان به‌موارد زیر اشاره کرد. جک T8 با یک‌میلیارد و ۱۶۰ میلیون‌تومان، جک S5 نیوفیس با یک‌میلیارد و ۷۰ میلیون‌تومان، جک S5 موتور ۲۰۰۰ با ۹۳۸ میلیون‌تومان، جک S3 مدل ۱۴۰۱ با ۷۷۰ میلیون‌تومان، بسترن B30 با ۷۱۰ میلیون‌تومان، برلیانس H220 دنده‌ای با ۳۴۱ میلیون‌تومان، برلیانس H230 دنده‌ای با ۳۵۴ میلیون‌تومان، آریو اتومات با ۴۷۵ میلیون‌تومان، فیدلیتی هفت‌نفره با ‌یک‌میلیارد و ۳۰۰ میلیون‌تومان، هایما S5 جدید با ۸۲۰ میلیون‌تومان، فونیکس تیگو ۷ پرو اکسلنت با یک‌میلیارد و ۳۶۵ میلیون‌تومان و فونیکس تیگو ۸ پرو پریمیوم با یک‌میلیارد و ۹۰۰ میلیون‌تومان تغییر قیمت خاصی را تجربه نکردند. همچنین بهای جک J4 با ۵ میلیون‌تومان افزایش به ۵۱۵ میلیون‌تومان، دیگنیتی با ۳ میلیون‌تومان افزایش به‌یک‌میلیارد و ۳۹۸ میلیون‌تومان، فیدلیتی پنج‌نفره با ۵ میلیون‌تومان افزایش به‌یک‌میلیارد و ۲۷۰ میلیون‌تومان، برلیانس کراس با ۲۰ میلیون‌تومان افزایش به ۶۳۰ میلیون‌تومان، برلیانس H320 اتومات با ۱۵ میلیون‌تومان افزایش به ۶۰۰ میلیون‌تومان، برلیانس H330 دنده‌ای با ۱۰ میلیون‌تومان افزایش به ۴۷۰ میلیون‌تومان، برلیانس H330 اتومات با ۳۰ میلیون‌تومان افزایش به ۶۳۰ میلیون‌تومان، چانگان CS35 با ۴ میلیون‌تومان افزایش به ۶۴۱ میلیون‌تومان و همچنین هایما S7 پلاس با ۲ میلیون‌تومان افزایش به ۹۷۳ میلیون‌تومان رسید. از طرفی بهای تیگو ۷IE با ۱۰ میلیون‌تومان کاهش به‌یک‌میلیارد و ۱۰۰ میلیون‌تومان رسید.

پریمیوم‌ها همچنان روی نوار ثبات قیمت
خودروهای خارجی پریمیوم شامل مدل‌های خارجی که در گذشته در داخل کشور تولید می‌شدند و برخی خودروهای برندهای خارجی بازار هستند. در بازار خودروهای خارجی پریمیوم روز گذشته تمام خودروها با ثبات قیمت همراه بودند و هیوندای اکسنت با یک میلیارد و ۷۰ میلیون‌تومان، هیوندای i20 با یک‌میلیارد و ۸۰ میلیون‌تومان، هیوندای الانترا با یک‌میلیارد و ۷۷۰ میلیون‌تومان، هیوندای سانتافه با ۳ میلیاردتومان، هیوندای آزرا با ۳ میلیارد و ۴۵۰ میلیون‌تومان، کیا سراتو سایپا ۲۰۰۰ با یک‌میلیارد و ۲۵۰ میلیون‌تومان، سیتروئن C3 با یک‌میلیارد و ۲۹۰ میلیون‌تومان، سوزوکی ویتارا با یک‌میلیارد و ۵۲۰ میلیون‌تومان، کیا اسپورتیج GT لاین با ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون‌تومان و کیا اپتیما هیبرید با ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون‌تومان خودروهایی بودند که تغییر قیمت خاصی در بازار نداشته و بهایشان ثابت بود.

افزایش ۵۰ و ۱۰۰ میلیونی سری ۷ و ۵ ب‌ام‌و
خودروهای خارجی لوکس شامل مدل‌های ژاپنی، آلمانی، سوئدی و … در بازار هستند. این گروه خودروها در روز گذشته به‌جز برند ب‌ام‌و که با افزایش قیمت همراه بود، ثبات قیمت را تجربه کردند. جایی که لکسوس RX200 fsport توربو فول با ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون‌تومان، لکسوس NX300 هیبرید با ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون‌تومان، فولکس تیگوان با ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون‌تومان، فولکس پاسات با ۳ میلیاردتومان و ۱۲۰ میلیون‌تومان و ولوو XC90 با ۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون‌تومان دربازار قیمت‌گذاری شدند. از طرفی ب‌ام‌و سری ۷ مدل ۷۳۰Li فول با ۵۰ میلیون‌تومان افزایش به ۱۱ میلیارد و ۵۵۰ میلیون‌تومان و ب‌ام‌و ۵۳۰i با ۱۰۰ میلیون‌تومان افزایش به ۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون‌تومان رسید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 347 views بار دسته بندی : اخبار خودرو تاريخ : 26 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.