آتنا گروپ «تارای سال»؛ لوکس‌تر، ایمن‌تر، مجهزتر - آتنا گروپ

به گزارش «آتنا گروپ»،تارای سال ورژن لوکس‌تر نسخه پایه تارا است. نسخه اتوماتیک این خودرو؛ «تارا V4» نام دارد و نسخه دنده‌ای آن با نام «تارا V3» به بازار خواهد آمد. از خودرو تارا تا امروز دو تیپ V1 (نسخه دنده‌ای) و V2 (نسخه اتوماتیک) به بازار آمده بود. اما به‌تازگی ایران‌خودرو برای مشتریان لوکس‌پسند خود نسخه‌های مجهزتر این خودرو را تحت عنوان تارای سال در دو مدل دستی و اتوماتیک رونمایی کرده است. این خودروساز بزرگ قصد دارد در سال ۱۴۰۲ تارای سال دنده‌ای را به بازار عرضه کند و هنوز قیمت آن را اعلام نکرده است. به احتمال زیاد برای مدتی تارای سال دنده‌ای در کنار تارا معمولی تولید شده و سپس به‌صورت کامل جایگزین این خودرو می‌شود.

تارای سال؛ آپشنال‌تر از نسخه پایه
تارای سال دنده‌ای، نسخه فول‌آپشن و لوکس‌تر تارا دستی محسوب می شود و امکانات ایمنی و رفاهی به‌مراتب کامل‌تری را ارائه می‌دهد. تارای سال دنده‌ای دارای سانروف برقی دوحالته، سنسور نور، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای و چراغ خوشامدگویی زیر درهای جلو و همچنین دوربین دنده عقب بوده که تارا دنده‌ای معمولی فاقد آن‌ها است. تارای سال دنده‌ای در زمینه طراحی کابین هم تغییر داشته است. کلیدهای شیشه بالابرها از کنسول وسط حذف شده و به روی درها منتقل شده‌اند. به همین جهت در کنسول وسط فضایی برای قرار دادن تلفن همراه تعبیه شده است. همچنین به لطف اضافه‌شدن سانروف، کنسول سقفی این خودرو نیز تغییر کرده و جاعینکی نیز به آن اضافه شده است. تارای سال در هر دو مدل دنده‌ای و اتوماتیک دارای دستگیره سقفی برای سرنشین جلو بوده که در نسخه‌های قبلی وجود نداشت. همچنین آفتابگیر راننده در تارای سال دنده‌ای دارای چراغ بوده که در نسخه‌های قبلی وجود نداشت. همچنین در میان صندلی‌های جلوی تارای سال دنده‌ای شاهد یک کنسول تاشو و تکیه‌گاه آرنج هستیم که پیش‌تر فقط در نسخه اتوماتیک شاهد آن بودیم. تارای سال در ردیف عقب هم دارای یک تکیه‌گاه آرنج بوده که به‌صورت تاشو در پشتی صندلی جمع می‌شود و در صورتی که باز باشد، فضایی برای قرار دادن آرنج و همچنین دو عدد لیوان به شما ارائه می‌دهد.

ویژگی‌های فنی تارای سال با گیربکس دستی
تارای سال در مدل دنده‌ای از نظر مشخصات فنی تغییراتی داشته است. البته این تغییر به موتور مربوط نمی‌شود و همچنان در زیر کاپوت موتور ۱٫۶ لیتری چهار سیلندر TU5 پلاس با ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن‌متر گشتاور قرار دارد. تغییر فنی به گیربکس این خودرو مربوط می‌شود. تارای سال دنده‌ای دارای گیربکس شش‌سرعته دستی است که هم مصرف سوخت و هم استهلاک موتور را در دور بالا کاهش می‌دهد. این در حالی است که تارای دنده‌ای معمولی دارای گیربکس دنده‌ای پنج‌سرعته بود.

تغییرات ظاهری تارای سال دنده‌ای
تارای سال دنده‌ای از نظر ظاهری هم تغییرات جزیی داشته است. در نمای جلو تفاوتی بین تارای سال دنده‌ای با نسخه قبلی وجود ندارد. در نمای جانبی نیز همچنان شاهد رینگ‌های فولادی با قالپاق در این مدل هستیم. اما آنتن کوسه‌ای به سقف این خودرو اضافه شده است. همچنین گرافیک چراغ‌های عقب نیز در تارای سال دنده‌ای تغییر کرده است و استایل زیباتری دارند.

باز شدن درِ صندوق عقب با حرکت پا زیر سپر
معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو با بیان این‌که تارای سال نام تولیدی واریانت V4 تارا بوده که خودرو پایه همان تارای اتوماتیک (واریانت V2) است، درخصوص تغییرات تارای سال نسبت به تارای اتوماتیک گفت: «این خودرو دارای در صندوق عقب برقی با قابلیت باز شدن با حرکت پا زیر سپر یعنی همان سنسور پا یا Kick Sensor، گرم‌کن صندلی‌های جلو، اضافه‌شدن قابلیت حرکت به سمت جلو و عقب برقی به صندلی راننده، دوربین دنده عقب با خطوط راهنمای داینامیک، چراغ برای آفتابگیر راننده، چراغ داخل محفظه داشبورد و چراغ خوشامدگویی زیر درهای جلو بوده که به محض باز شدن درهای جلو با روشن کردن فضای روی زمین به‌نوعی به سرنشین و راننده خوشامدگویی می‌کند.» محسن رضایی‌منش افزود: «تارای سال دارای آیینه الکترومیک بوده و دستگیره سقفی تاشو هم برای سرنشین جلو سمت راست به این خودرو اضافه شده است. کلیدهای شیشه بالابرها نیز در تارای سال از کنسول میانی به رودری‌ها منتقل شده‌اند و به این ترتیب طرح کنسول میانی و رودری‌ها در این خودرو تغییر کرده و حذف کلیدهای شیشه بالابر از کنسول میانی باعث شده است تا ایران‌خودرو بتواند در این قسمت یک موبایل‌باکس برای تارای سال طراحی کند.»

تغییر پارچه سقف و دیزاین کنسول سقفی در تارای سال
رضایی‌منش ادامه داد: «ایران‌خودرو برای توسعه تارای سال به تغییرات سطحی بسنده نکرده و برای این‌که کابین فضایی متفاوت‌تر داشته باشد، پارچه سقف و دیزاین کنسول سقفی و کلیدهای کنترلی سانروف را در تارای سال تغییر داده و جاعینکی را هم به این خودرو اضافه کرده است. همچنین با هدف راحتی بیشتر سرنشینان در ردیف عقب، پشتی صندلی‌ها تغییر کرده و یک زیرآرنجی با دوجالیوانی به‌صورت تاشو در پشتی صندلی ردیف دوم تعبیه شده است. در نهایت هم دو توییتر برای بهبود کیفیت سیستم صوتی در پشت قاب آینه‌های جانبی به تارای سال اضافه شده است.» معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو اضافه کرد: «به منظور تفاوت استایل ظاهری تارای سال با تارا اتوماتیک و براساس خواست و نظرات مشتریان، گرافیک چراغ‌های عقب در تارای سال تغییر کرده است که زیباتر و متفاوت از گذشته شده‌اند.» وی تصریح کرد: «تارای سال با دارا بودن تجهیزات ایمنی و رفاهی مانند چهار کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز و سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم ضد سرقت، سنسور دنده عقب، سیستم پایش فشار باد تایرها، کروزکنترل، سنسور نور و باران، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، ایزوفیکس، فرمان برقی با کلیدهای کنترلی، شیشه بالابرهای برقی، آیینه‌های جانبی برقی، سیستم تهویه دستی با تنظیم دریچه‌ها به‌صورت الکترونیکی، دوربین دنده عقب داینامیک، آیینه میانی الکتروکرومیک، نمایشگر مالتی مدیای هفت اینچی با ورودی USB، بلوتوث و قابلیت نمایش اطلاعات تلفن همراه، آیینه‌های جانبی تاشو برقی، سانروف برقی، صندلی راننده با قابلیت تنظیم به‌صورت برقی، صندلی سرنشین با قابلیت تنظیم در دو جهت به صورت برقی و دو جهت دستی، گرم‌کن صندلی‌های جلو، چراغ خوشامدگویی و سنسور پا برای باز شدن صندوق عقب لوکس‌ترین سدان تولید داخل محسوب شده و کاملا مناسب مشتریان لوکس‌پسند است.»

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 357 views بار دسته بندی : اخبار خودرو تاريخ : 10 آوریل 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها