آتنا گروپ افزایش محسوس بهای خودروهایی که دیگر تولید نمی‌شوند! - آتنا گروپ

به گزارش «آتنا گروپ»،قیمت خودروهای داخلی در روز گذشته نوسان زیادی داشت. جایی که محصولات دو خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران‌خودرو و سایپا در ادامه روند صعودی بهای خودرو علاوه‌بر افزایش قیمت در بیشتر مدل‌ها، در برخی خودروها نیز افت بها را به‌نمایش گذاشت. البته افزایش قیمت خودرو درمورد برخی مدل‌ها مصداق بیشتری داشت. از جمله آن‌هایی که در کارخانه توقف تولید داشتند و بیش از ۲ سال است تولید نمی‌شوند. خودروهایی مانند پژو ۴۰۵GLX ساده و دوگانه و پراید ۱۳۱ که به‌ترتیب با ۶ و ۴ میلیون‌تومان افزایش قیمت در روز گذشته در بازار آزاد مواجه شدند. از طرفی در بازار خودروهای چینی با افزایش قیمت هایما و کاهش قیمت دیگنیتی و فیدلیتی روبه‌رو بودیم. در بازار خودروهای خارجی پریمیوم نیز به‌جز دو مدل سیتروئن C3 و سوزوکی ویتارا که با افزایش قیمت همراه بودند مابقی مدل‌ها ثبات بها را تجربه کردند. همچنین خودروهای خارجی لوکس نیز با ثبات قیمت در بازار آزاد همراه بودند. درحال حاضر شاید بتوان علاوه‌بر کمبود خودرو در بازار آزاد، روند افزایش نرخ ارز را دلیل این نوسان و افزایش قیمت خودرو در بازار دانست. جایی که با افزایش ۲۵۰ تومانی نرخ ارز قیمت دلار به ۳۱ هزار و ۸۵۰ تومان رسید.
گزارش‌های میدانی خبرنگار «دنیای‌خودرو» از بیشترین و کمترین تغییرات قیمت در بازار خودرو حکایت از آن دارد که برخی مدل‌های حاضر در بازار با افزایش قیمت همراه بودند . سیتروئن C3 با ۲۰ میلیون‌تومان، سوزوکی ویتارا با ۲۰ میلیون‌تومان، جک T8 با ۱۰ میلیون‌تومان و پژو ۴۰۵GLX و پژو ۴۰۵GLX دوگانه با ۶ میلیون‌تومان افزایش بها مواجه بودند. همچنین دیگنیتی با ۸ میلیون‌تومان، فیدلیتی پنج‌نفره با ۵ میلیون‌تومان، بسترن B30 با ۵ میلیون‌تومان، پژو ۴۰۵SLX با ۵ میلیون‌تومان و دنا پلاس توربو با ۵ میلیون‌تومان کاهش قیمت روبرو شدند.
امروز نیز روزنامه «دنیای‌خودرو» قصد دارد قیمت خودروهای موجود در بازار را که به‌چهار دسته داخلی، چینی، خارجی‌های پریمیوم و خارجی‌های لوکس تقسیم می‌شوند به‌تفکیک مورد بررسی قرار دهد.

افزایش قیمت محسوس در خودروهایی که تولید نمی‌شوند
بازار خودروهای داخلی روز گذشته نوسان قیمت زیادی را تجربه کرد و این شامل محصولات هر دو خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران‌خودرو و سایپا می‌شود. پژو پارس دوگانه (۴۲۰ میلیون‌تومان)، پارس TU5 (374 میلیون‌تومان)، پارس TU5 سفارشی (۴۰۵ میلیون‌تومان)، پژو ۲۰۷ پانوراما (۴۱۱ میلیون‌تومان)، پژو ۲۰۷ پانورامای اتومات (۶۱۵ میلیون‌تومان)، پژو ۲۰۷ سقف قرمز MC (512 میلیون‌تومان)، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ (۳۰۲ میلیون‌تومان)، پژو ۲۰۶ صندوقدار (۳۵۱ میلیون‌تومان)، دنا معمولی با کروز (۴۱۱ میلیون‌تومان)، رانا پلاس (۳۰۷ میلیون‌تومان)، رانا پلاس سقف شیشه (۳۴۸ میلیون‌تومان)، دنا پلاس توربو اتومات (۵۱۲ میلیون‌تومان)، تارا دنده‌ای (۴۵۶ میلیون‌تومان)، وانت آریسان (۲۶۶ میلیون‌تومان)، پراید ۱۱۱ (۲۰۴ میلیون‌تومان)، پراید ۱۳۱ (۱۸۶ میلیون‌تومان)، پراید ۱۵۱ آپشنال (۱۸۰ میلیون‌تومان)، تیبا صندوقدار (۲۰۳ میلیون‌تومان)، تیبا ۲ (۲۱۰ میلیون‌تومان)، ساینا (۲۰۴ میلیون‌تومان) و نیسان آپشنال (۳۳۳ میلیون‌تومان) بدون تغییر قیمت در بازار به‌کار خود ادامه دادند. همچنین قیمت سمند LX داشبورد جدید با یک‌میلیون‌تومان افزایش به ۳۱۷ میلیون‌تومان، سمند EF7 با یک میلیون‌تومان افزایش به ۳۵۳ میلیون‌تومان، سمند EF7 دوگانه با ۳ میلیون‌تومان افزایش به ۴۳۱ میلیون‌تومان، سورن پلاس با یک میلیون‌تومان افزایش به ۳۴۲ میلیون‌تومان، پژو ۴۰۵GLX با ۶ میلیون‌تومان افزایش به ۲۹۶ میلیون‌تومان، پژو ۴۰۵GLX دوگانه با ۶ میلیون‌تومان افزایش به ۳۰۵ میلیون‌تومان، پارس سال XU7 با یک میلیون‌تومان افزایش به ۳۲۰ میلیون‌تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با ۲ میلیون‌تومان افزایش به ۳۶۲ میلیون‌تومان و پراید ۱۳۲ با ۴ میلیون‌تومان افزایش به ۱۸۲ میلیون‌تومان رسید. نکته جالب توجه در افزایش قیمت برخی خودروها حکایت از آن دارد که خودروهایی که مدتی است تولید آن‌ها متوقف شده است افزایش قیمت زیادی را در بازار تجریه کردند. پژو ۴۰۵ معمولی و دوگانه با افزایش قیمت ۶ میلیون‌تومانی و پراید ۱۳۲ با افزایش قیمت ۴ میلیون‌تومانی در بازار آزاد قیمت‌گذاری شدند. از طرفی بهای پژو ۴۰۵SLX با ۵ میلیون‌تومان کاهش به ۳۴۵ میلیون‌تومان، پژو ۲۰۷ دنده‌ای فول با یک میلیون‌تومان کاهش به ۳۹۸ میلیون‌تومان، دنا پلاس با یک میلیون‌تومان کاهش به ۴۳۸ میلیون‌تومان، دنا پلاس توربو با ۵ میلیون‌تومان کاهش به ۴۹۰ میلیون‌تومان و تارای اتومات با یک میلیون‌تومان کاهش به ۵۹۱ میلیون‌تومان رسید.

افزایش قیمت هایما و کاهش قیمت دیگنیتی و فیدلیتی
خودروهای چینی در روز گذشته در برخی خودروها با ثبات قیمت و در برخی مدل‌ها نیز با نوسان قیمت همراه بودند. جایی که دوباره خودروهایی مانند هایما S5 جدید و S7 پلاس افزایش قیمت و خودروهایی همچون دیگنیتی و فیدلیتی کاهش قیمت را تجربه کردند. جک S5 نیوفیس با یک‌میلیارد و ۷۵ میلیون‌تومان، جک S3 مدل ۱۴۰۱ با ۷۷۵ میلیون‌تومان، جک J4 با ۵۱۵ میلیون‌تومان، فیدلیتی هفت‌نفره با ‌یک‌میلیارد و ۳۱۲ میلیون‌تومان، برلیانس کراس با ۶۳۰ میلیون‌تومان، برلیانس H220 دنده‌ای با ۳۴۱ میلیون‌تومان، برلیانس H230 دنده‌ای با ۳۵۰ میلیون‌تومان، برلیانس H330 دنده‌ای با ۴۷۰ میلیون‌تومان، برلیانس H330 اتومات با ۶۲۰ میلیون‌تومان، آریو اتومات با ۴۷۵ میلیون‌تومان، تیگو ۷IE با یک‌میلیارد و ۹۰ میلیون‌تومان، فونیکس تیگو ۷ پرو اکسلنت با یک‌میلیارد و ۳۶۵ میلیون‌تومان و فونیکس تیگو ۸ پرو پریمیوم با یک‌میلیارد و ۹۰۰ میلیون‌تومان تغییر قیمت خاصی را تجربه نکردند. همچنین جک T8 با ۱۰ میلیون‌تومان افزایش به‌یک‌میلیارد و ۱۷۵ میلیون‌تومان، برلیانس H320 اتومات با ۵ میلیون‌تومان افزایش به ۶۰۵ میلیون‌تومان، چانگان CS35 با ۲ میلیون‌تومان افزایش به ۶۴۵ میلیون‌تومان، هایما S5 جدید با ۳ میلیون‌تومان افزایش به ۸۲۲ میلیون‌تومان و هایما S7 پلاس با ۲ میلیون‌تومان افزایش به ۹۸۲ میلیون‌تومان رسید. همچنین بهای جک S5 موتور ۲۰۰۰ با ۵ میلیون‌تومان کاهش به ۹۴۰ میلیون‌تومان، دیگنیتی با ۸ میلیون‌تومان کاهش به‌یک‌میلیارد و ۳۹۰ میلیون‌تومان، فیدلیتی پنج‌نفره با ۵ میلیون‌تومان کاهش به‌یک‌میلیارد و ۲۶۵ میلیون‌تومان و بسترن B30 با ۵ میلیون‌تومان کاهش به ۷۱۰ میلیون‌تومان رسید.

افزایش قیمت سیتروئن C3 و سوزوکی ویتارا
خودروهای خارجی پریمیوم شامل مدل‌های خارجی که در گذشته در داخل کشور تولید می‌شدند و برخی خودروهای برندهای خارجی بازار هستند. در بازار خودروهای خارجی پریمیوم در روز گذشته تمام خودروها به‌جز سیتروئن C3 و سوزوکی ویتارا که روند افزایشی داشتند ثبات قیمت را تجربه کردند. هیوندای اکسنت با یک‌میلیارد و ۷۰ میلیون‌تومان، هیوندای i20 با یک‌میلیارد و ۸۰ میلیون‌تومان، هیوندای الانترا با یک‌میلیارد و ۸۰۰ میلیون‌تومان، هیوندای سانتافه با ۳ میلیاردتومان، هیوندای آزرا با ۳ میلیارد و ۴۵۰ میلیون‌تومان، مزدا ۳ با یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون‌تومان، کیا سراتو سایپا ۲۰۰۰ با یک‌میلیارد و ۲۵۰ میلیون‌تومان، کیا اسپورتیج GT لاین با ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون‌تومان و کیا اپتیما هیبرید با ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون‌تومان خودروهایی بودند که تغییر قیمت خاصی در بازار نداشته و بهایشان ثابت بود. از طرفی بهای سیتروئن C3 با ۲۰ میلیون‌تومان افزایش به‌یک‌میلیارد و ۳۶۰ میلیون‌تومان و سوزوکی ویتارا با ۲۰ میلیون‌تومان افزایش به‌یک‌میلیارد و ۵۷۰ میلیون‌تومان رسید.

تابلو ایست همچنان مقابل لوکس‌های بازار
خودروهای خارجی لوکس شامل مدل‌های ژاپنی، آلمانی، سوئدی و … در بازار هستند و این گروه خودروها در روز گذشته همچنان ثبات قیمت داشتند و تابلو ایست همچنان مقابل نرخ خودروهای لوکس قرار داشت. جایی که ب‌ام‌و سری ۷ مدل ۷۳۰Li فول با ۱۱ میلیارد و ۵۵۰ میلیون‌تومان، ب‌ام‌و ۵۳۰i با ۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون‌تومان، لکسوس RX200 fsport توربو فول با ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون‌تومان، لکسوس NX300 هیبرید با ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون‌تومان، فولکس تیگوان با ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون‌تومان، فولکس پاسات با ۳ میلیارد و ۱۲۰ میلیون‌تومان و ولوو XC90 با ۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون‌تومان دربازار قیمت‌گذاری شدند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 194 views بار دسته بندی : اخبار خودرو تاريخ : 15 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.