آتنا گروپ یخ گذاشتن روی پوست - آتنا گروپ

در بسیاری از مقالات زیبایی، احتمالاً بسیاری از متخصصان زیبایی درباره مزایای فوق العاده یخ گذاشتن روی پوست گفته اند . آیا این ترفند زیبایی می تواند راه حل نهایی مراقبت از پوست برای شما باشد؟ برای یادگیری نحوه یخ گذاری صحیح صورت و همچنین مزایایی که باید از این درمان ساده در خانه انتظار داشته باشید، به خواندن این مقاله ادامه دهید.

چیزهایی که باید برای یخ گذاشتن روی پوست بدانید

به هیچ عنوان یخ را مستقیم روی پوست خود قرار ندهید. برای شروع ابتدا یک تکه یخ را درون یک پارچه یا پلاستیک قرار دهید سپس به تمام نقاط صورت خود بمالید؛ کار را تا جایی ادامه دهید که سردی یخ را کاملا روی پوست خود حس کنید . همچنین می توانید صورت خود را به مدت ۱۰ تا ۱۵ ثانیه در یک کاسه آب یخ فرو کنید.

با قرار دادن یخ روی نقاط مشکل دار و دارای آکنه پوست به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه از پخش شدن و ماندگاری جای آکنه جلوگیری کنید.

همچنین از این درمان برای مشکلات زیرچشم نیز میتوانید استفاده کنید. یخ را درون یک پلاستیک بپیچید سپس به آرامی زیر چشم خود قرار دهید تا تیرگی ها و مشکلات زیر چشم خود را برطرف کنید.

دقت کنید اگر مویرگ های نازک و یا پوست حساس دارید از یخ گذاری پوست خود خودداری کنید.

یخ گذاشتن روی پوست چیست؟

یخ گذاری روی پوست یک درمان صورت است که در آن یخ را مستقیماً روی پوست خود می‌مالید.

برخی از درمان های یخ گذاری شامل مالیدن یک تکه یخ روی پوست است، در حالی که برخی دیگر شامل فرو بردن صورت خود در یک کاسه آب یخ است. برخی از درمان ها مزایای کلی مراقبت از پوست را ارائه می دهند، در حالی که برخی دیگر برای هدف قرار دادن مناطق خاصی مانند آکنه هستند.

فواید یخ گذاستن روی پوست

می تواند کمک کند پوست شما التهاب و یا پف کمتری داشته باشد. اگر دقت کرده باشید افراد پس از یک آسیب جدی، اغلب از کیسه یخ برای کاهش درد، تورم و التهاب استفاده می کنند. همین منطق در مورد یخ گذاری روی صورت نیز صدق می کند، که می تواند به پوست شما کمک کند بعد از بیدار شدن از خواب کمی کمتر پف کرده به نظر برسد.

آیا درمان یخ گذاری می توانند به پوست زیر چشم و منافذ پوست کمک کنند؟

این درمان میتواند رگ‌های خونی صورت شما را منقبض کند، که به کوچک‌تر به نظر رسیدن منافذ کمک می‌کند. با این حال، این اثرات کوچک کننده منافذ بعد از اینکه یخ را از روی پوست خود بردارید، دوام نمی آورند پس بهتر است این کار را تا گرفتن نتیجه ادامه دهید.

می تواند به جلوگیری از جوش ها و یا آکنه صورت کمک کند؟

تحقیقات نشان می‌دهد که درمان‌هایی از این قبیل می‌توانند به کاهش میزان چربی تولید شده پوست کمک کنند، که به جلوگیری از جوش‌های بزرگ کمک می‌کند. همچنین می تواند به آکنه کمک کند تا درد کمتر و تورم کمتری داشته باشد و جای آکنه روی صورت را تا حدی از بین ببرد.

همچنین این روش می تواند به پوست شما کمک کند تا محصولات مراقبت از پوست بهتر به پوست شما نفوذ کرده و تاثیر بیشتری روی پوست شما داشته باشد.

این روش را تنها هفته ای دوبار انجام دهید؛ استفاده هرروز از این درمان میتواند به پوست شما آسیب وارد کند.

چگونه پوست خود را ایمن یخ گذاری کنید :

قبل از شروع یخ گذاشتن روی پوست صورت خود را بشویید.

دستان خود را به یک پاک کننده ملایم صورت آغشته کنید و محصول را به آرامی روی پوست خود ماساژ دهید. سپس، تمام پاک کننده را با کمی آب ولرم بشویید و پوست خود را با یک حوله خشک کنید.

شستن صورت با پاک کننده میتواند به موثرتر شدن درمان یخ گذاری روی صورت کمک کند.

اگر پوست خشکی دارید، از قبل از محصولات مراقبت از پوست استفاده کنید.

چند دقیقه وقت بگذارید تا بهترین سرم صورت ، مرطوب کننده ها و کرم های معمولی خود را قبل از یخ گذاری روی پوست خود بمالید. این مانع پوست شما را تقویت می کند و از بروز هرگونه قرمزی و تحریک در هنگام یخ گذاری روی صورت جلوگیری می کند.

اگر پوست خشکی ندارید، قبل از استفاده از هر محصولی (مانند مرطوب کننده) پوست خود را یخ گذاری کنید. دمای سرد یخ کمی به سد پوستی شما آسیب می رساند، که به محصولات مراقبت از پوست شما کمک می کند تا عمیق تر به پوست شما نفوذ کنند.

یک تکه یخ را در پارچه ای بپیچید و به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی صورت خود بمالید.

یک تکه یخ را در یک پارچه یا پارچه نازک بپیچید. به این ترتیب، یخ مستقیماً با پوست شما تماس نخواهد داشت. یخ را به صورت دایره های کوچک در اطراف صورت خود حرکت دهید و آن را فقط به مدت ۱۰ تا ۱۵ ثانیه در هر قسمت بمالید. قبل از اینکه پوست خود را با حوله خشک کنید (یا اجازه دهید پوست در هوا خشک شود) به مالیدن و حرکت یخ روی صورت به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه ادامه دهید.

میتوانید تکه های یخ خود را مغذی تر کنید،تنها با اضافه کردن آلوئه ورا و یا هیدروسول گل رز، چای سبز یا آب خیار به آب میتوانید درمان موثر تری داشته باشید.

حتما روی گونه ها، چانه، خط فک، پیشانی، لب ها و بینی خود را یخ گذاری کنید و این مناطق را فراموش نکنید.

به عنوان درمان جایگزین نیز میتوانید صورت خود را به مدت ۱۰-۱۵ ثانیه در یک کاسه آب یخ فرو کنید:

چند تکه یخ  را در یک کاسه بزرگ بریزید و مقداری آب به آن اضافه کنید تا نیمه کاسه پرشود. سپس نفس عمیق بکشید و صورت خود را به مدت ۱۰ تا ۱۵ ثانیه در آب سرد قرار دهید. سپس سر خود را از آب بیرون بکشید و چند ثانیه صبر کنید و سپس دوباره صورت خود را زیر آب ببرید. ۵ یا ۶ بار این کار را تکرار کنید و هر با ۱۰ الی ۱۵ ثانیه صبر کنید.

مناطق مشکل دار مانند آکنه را با این درمان هدف قرار دهید :

برای لکه های دردناک مانند آکنه، یک تکه یخ را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید و آن را مستقیماً روی جوش و یا آکنه در حال تشکیل قرار دهید. قبل از اینکه یخ را از روی پوست خود بردارید، ۵یا ۶ بار این کار را تکرار کنید و هر بار که یخ را از روی جوش و آکنه برمیدارید چند ثانیه صبر کنید و مجدد کار را تکرار کنید.

آیا کیسه ها و یا سیاهی زیر چشم دارید؟ یک کیسه یخ را بردارید و آن را مستقیماً روی پوست زیر چشم قرار دهید. چند دقیقه یخ را روی ناحیه ی زیر چشم نگهدارید و سپس آن را بردارید.

هرگز یخ را برای مدت طولانی روی پوست خود قرار ندهید.این می تواند منجر به قرمزی و تحریک (و در موارد شدید، سرمازدگیر و یا پارگی مویرگ های پوست) شود.

هر چند وقت یکبار باید صورت خود را یخ گذاری کنید؟

تنها یکبار در روز کافی است تا این درمان را انجام دهید.

یخ گذاری روی پوست فواید خود را دارد، اما همچنین می تواند منجر به قرمزی و تحریک پوست شود. تنها یکبار در روز صورت خود را یخ گذاری کنید‌‌. بهترین زمان برای این کار صبح و یا شب قبل از خواب است.

به خاطر داشته باشید که فیشیال صورت با یخ به طور دائم منافذ شما را کوچک نمی کند!

وقتی یخ را روی پوست خود می‌مالید، دمای سرد رگ‌های خونی شما را باریک می‌کند. این به منافذ شما کمک می‌کند کوچک‌تر به نظر برسند و کمتر دیده شوند. با این حال، به محض اتمام درمان یخ، منافذ شما به اندازه معمول خود باز می‌شوند.

نکته: ایجاد یک روال خوب مراقبت از پوست، استفاده منظم از بهترین کرم ضد آفتاب و لایه برداری شیمیایی همگی راه هایی هستند که توسط متخصصان تایید شده اند تا منافذ پوست را کوچکتر نشان دهید.

همچنین یخ گذاری پوست به طور خاص فواید ضد پیری طولانی مدت ندارد!

تحقیقات نشان می‌دهد که سرما درمانی و یا یخ درمانی می‌تواند کمک کند تا خطوط و چین و چروک‌ها کمتر واضح به نظر برسند. با این حال، این تحقیق به طور خاص به این درمان مربوط نمی شود. اما شما، می توانید کرم صورت های مختلف را امتحان کنید و ببینید آیا تفاوتی در پوست خود مشاهده می کنید، اما به خاطر داشته باشید که اثرات آن احتمالا موقتی خواهد بود.

نکته: به دنبال محصولات مراقبت از پوست با رتینوئیدها، اسید اسکوربیک (ویتامین C)، اسیدهای هیدروکسی (مانند AHAs)، پپتیدها و/یا کوآنزیم Q10 باشید تا به کاهش چین و چروک های شما کمک کند.

چه زمانی از یخ گذاری پوست خودداری کنیم؟

اگر پوست نازک/حساس یا مویرگ های طریف دارید از یخ گذاشتن روی پوست خودداری کنید.

این درمان می تواند پوست شما را قرمز و تحریک کند، و اگر پوست شما نازک یا حساس باشد، گزینه خوبی نیست. همچنین برای افرادی که مویرگ های نازک دارند (رگ های خونی که مانند تار زیر پوست شما منبسط می شوند) گزینه خوبی نیست.

همچنین اگر روزاسه دارید، یخ گذاری روی پوست بهترین گزینه نیست، زیرا دمای سرد گاهی اوقات منجر به التهاب پوست می شود.

اگر به تازگی یک درمان حرفه ای صورت نیز انجام داده اید (مانند لایه برداری شیمیایی) از یخ گذاری پوست خودداری کنید. در عوض، اجازه دهید پوست خود به خود بهبود یابد.

یخ گذاری روی پوست به قرمزی و پف کردن پوست کمک می کند، اما تنها در همین حد میتوانید به پوست شما کمک کند!

برخی از مجله ها و مقالات زیبایی دوست دارند که این درمان را به عنوان درمانی جادویی معرفی کنند که می‌تواند هر مشکل پوستی را درمان کند، اما این حقیقت نیست. یخ گذاری پوست می‌تواند راهی مفید برای کاهش قرمزی و التهاب باشد، اما این همه کاری است که میتواند برای پوست شما انجام دهد.

عادات خوب مراقبت از پوست، بهترین و بی‌خبرترین راه برای داشتن پوستی شاداب و زیبا هستند. انتخاب محصولات مراقبت از پوست مناسب، تمیز کردن منظم صورت و استفاده مداوم از کرم ضد آفتاب، استفاده هفتگی از بهترین ماسک ورقه ای صورت همگی راه‌های ارزشمندی برای حفظ ظاهری عالی هستند.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 160 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 24 می 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.