آتنا گروپ کوتاه کننده URL چیست؟ راهنمای جامع برای اینکه چه زمانی، چگونه و چرا باید از کوتاه کننده   URL استفاده کنید. - آتنا گروپ

این یک سوال منصفانه است که از یک کوتاه کننده URL و شرکتی که در همه چیز مرتبط با پیوندها متخصص است پرسیده می شود. بر همین اساس ما فکر کردیم که توضیحاتی کامل ارائه کنیم تا دریابید که چگونه می توانید از کوتاه کننده لینک به نفع خود استفاده کنید.

کوتاه کننده URL چیست؟ راهنمای جامع برای اینکه چه زمانی، چگونه و چرا باید از کوتاه کننده   URL استفاده کنید

 

کوتاه کننده URL چیست؟

 

کوتاه کننده URL یک ابزار ساده است که URL طولانی را می گیرد و آن را به یک  URL  کوتاه دوست داشتنی تبدیل می کند. من می‌خواهم توضیح دهم که یک کوتاه‌کننده URL همان کوتاه‌کننده لینک است. این همان کوچک ‌کننده لینک است. همه آنها روش های مختلفی برای گفتن یک چیز هستند، یعنی اینکه ما می خواهیم چیزی طولانی و زشت را برداریم، سپس آن را کوتاه و زیبا کنیم.

 

کوتاه کننده URL سفارشی چیست؟

کوتاه‌کننده URL سفارشی یا برند زمانی است که دامنه سفارشی خود را به کوتاه‌کننده URL متصل کرده‌اید که به عنوان پایه‌ای برای همه پیوندهای کوتاهی که ایجاد می‌کنید عمل می‌کند. به جای استفاده از یک دامنه عمومی مانند bit.ly یا rebrand.ly ، می توانید دامنه خود را انتخاب کنید.

 

 

 

کوتاه کننده URL

ما همیشه استفاده از دامنه سفارشی خود را هنگام به اشتراک گذاری پیوندها به صورت آنلاین توصیه می کنیم زیرا منجر به افزایش اعتماد پیوند، آگاهی از برند و نرخ کلیک می شود.

 

 

 

تاریخچه مختصری از کوتاه کننده های URL

از زمان پیدایش اینترنت، پیوندها راهی برای دسترسی آنلاین از یک مکان به مکان دیگر بوده‌اند. وقتی در مورد چیزی فکر کنید، یا با جستجوی چیزی و سپس کلیک کردن روی یک پیوند شروع می‌کنید، یا با تایپ یک پیوند مستقیماً در نوار آدرس مرورگر خود. هیچ راه دیگری برای دور زدن وجود ندارد.

می‌توانید پیوندها را مستقیماً به اشتراک بگذارید، آنها را در «تنظیم متن» مانند این جاسازی کنید، یا از یک کوتاه‌کننده پیوند سفارشی استفاده کنید تا پیوندهای خود را به این شکل برند و جذاب کنید.

 

با ظهور توییتر و سایر پلتفرم های اشتراک گذاری اجتماعی، URL های طولانی شروع به ایجاد یک مشکل شد. در ابتدا توییتر – که قبلاً پیام ها را به ۱۴۰ کاراکتر محدود می کرد – همه کاراکترها را در یک پیوند می شمرد.

 

در ابتدا TinyURL کوتاه کننده URL انتخابی برای توییتر بود، قبل از اینکه پلتفرم در نوامبر ۲۰۰۹ به Bitly تبدیل شود.

 

سپس توییتر در نهایت با URL Shortener خود عرضه شد: t.co. طراحی شده تا هم از کاربران در برابر لینک های مخرب محافظت کند و هم URL های طولانی را کوتاه کند.

 

گوگل نیز با راه‌اندازی goo.gl در دسامبر ۲۰۰۹، از همین رویه پیروی کرد و از آن زمان ده‌ها کوتاه‌کننده URL دنبال شدند، همه با ویژگی‌ها و مدل‌های درآمدی متفاوت. (البته شایان ذکر است که هم اکنون Goo.gl سرویس خود را متوقف کرده است).

 

اما جدا از این ضرورت اولیه برای کوتاه‌کننده‌های URL برای توییتر «در گذشته» کوتاه‌کننده‌های URL در حال حاضر چه کاری می‌توانند برای شما انجام دهند؟

 

کوتاه کننده URL چه کاری می تواند انجام دهد؟

کوتاه کننده URL  یا URL Shortening از زمان آغاز به کار خود در سال ۲۰۰۰ راه طولانی را پیموده است. در اینجا چند کار بسیار مفید وجود دارد که می توانید امروز با کوتاه کننده URL خود انجام دهید:

 

۱٫    مخفی سازی لینک

واضح است که کوتاه کردن یک URL به شما امکان می دهد آدرس وب اصلی را پنهان کنید.

این برای ما به عنوان مشتری بد است به این معنا که به اسپمرها و هکرها اجازه می دهد تا لینک های مخرب را از ما پنهان کنند. خوشبختانه، با ویژگی‌های حفاظت امنیتی کروم و سایر مرورگرها (شما از کروم استفاده می‌کنید، درست است؟ ) دیگر لازم نیست نگران پنهان‌سازی پیوندهای مخرب باشیم.

 

پوشاندن پیوند مناسب ممکن است جایی باشد که شما یک URL را از یک محتوای قوی که به دنبال اشتراک گذاری آن هستید، می گیرید و آن را برای به تصویر کشیدن یک نکته کلیدی در پیام اجتماعی خود ساده می کنید.

 

 

 

۲٫    زیباسازی نام تجاری یک لینک یا دامنه زشت

کوتاه کردن یک دامنه طولانی مانند عنوان کتاب آینده من: “playyourbusinesslikeapokerplayer.com” به چیزی ساده تر مانند “bizpoker.link”

 

 

۳٫    ردیابی

شاید شما فقط پیوند را پنهان می کنید تا بتوانید تعداد افرادی که روی این پیوند خاص کلیک می کنند را ردیابی کنید. این بهترین روش بازاریابی دیجیتال هنگام به اشتراک گذاری لینک ها به صورت آنلاین است.

و پوشاندن پیوند را با پنهان‌کاری پیوند – که اطلاعات نادرست را ارائه می‌کند، به ویژه برای موتورهای جستجو – به نام عنکبوت یا ربات – اشتباه نگیرید، در حالی که انسان‌ها را به URL دیگری هدایت می‌کنید که هیچ ارتباطی با محتوای جعلی ندارد. این یک روش سئو کلاه سیاه است که می تواند وب سایت شما را از نتایج جستجوی گوگل منع کند. پس انجامش ندهید!

 

۴٫    کوتاه کردن لینک

به اشتراک گذاری یک URL کوتاه و به یاد ماندنی بسیار ساده تر از یک URL طولانی است، به خصوص زمانی که آن URL های طولانی حاوی اعداد تصادفی در آنها باشد. خودتان باشید به کدام لینک می دهید؟ هنگام اشتراک‌گذاری ایده‌های جدید، کدام URL را می‌خواهید در انجمن قرار دهید؟

 

هر زمان که پیوندی را در یک محیط عمومی به اشتراک می گذارید، باید از یک ابزار کوتاه کردن لینک استفاده کنید تا به زیباتر کردن پیوند و ردیابی تعداد کلیک ها کمک کند.

 

 

زمان استفاده از کوتاه کننده URL

بدیهی است که باز کردن یک پنجره مرورگر جدید، وصل کردن نام کوتاه کننده URL مورد علاقه خود و کپی پیست کردن یک پیوند جدید، فقط برای یک بار اشتراک گذاری آن هزینه دارد. متوجه شدم، کمی آزاردهنده است. اما راه هایی برای سرعت بخشیدن به این کار وجود دارد، مانند افزونه کروم یا برنامه آیفون. با این وجود، مواقعی وجود دارد که باید از کوتاه کننده URL استفاده کنید  و مواقعی که نباید استفاده کنید.

 

زمانی که نیاز به پیگیری تلاش‌های یک پست اجتماعی یا کمپین دارید، از کوتاه‌کننده URL استفاده کنید. زمانی که یک لینک ترافیک را به سایت شما ارسال می کند، ارزش دارد.

 

به عنوان مثال، ممکن است هر ماه ۱۰۰ توییت ارسال کنید که به محتوای انتخاب شده پیوند داده شود. این محتوایی است که دنبال کنندگان را به برخی از منابع صنعت مورد علاقه شما راهنمایی می کند. آیا کسی آن محتوا را دوست داشت؟ شما می توانید به سادگی با بررسی آمار موجود در کوتاه کننده URL خود متوجه شوید. شما می توانید به راحتی بهترین مشتریان خود را تشخیص دهید.

 

 

شما باید از کوتاه کننده URL استفاده کنید:

هنگام ارسال یک پیوند در چندین سایت در وب. همانطور که قبلاً گفته شد، ردیابی و تغییر یک پیوند در یک مکان بسیار ساده تر است، به جای جستجوی همه نسخه های ارسال شده از آن در کانال های بازاریابی و ایجاد تغییرات لازم. و با این فرض که حتی بتوانید آن تغییرات را ایجاد کنید. شما باید از لینک های کوتاه در تمام بیو پروفایل های اجتماعی استفاده کنید – به همین دلیل.

 

شما نباید از کوتاه کننده URL استفاده کنید:

هنگامی که از یک صفحه سایت خود به صفحه دیگر لینک می دهید. به خصوص اگر از انکرتکست استفاده می کنید ( که تقریباً همیشه باید انجام دهید). در اینجا نیازی به ردیابی اضافی نیست، زیرا باید بتوانید نتایج خود را به وضوح در Google Analytics ببینید. (شما از Google Analytics استفاده می کنید، درست است؟)

هنگام ارسال ایمیل یا پیام چت به دوستان نیازی به کوتاه کردن لینک شما نیست. می‌توانید پیوند را در انکر تکست قرار دهید یا آن را درست در آنجا بچسبانید. دوست شما به شما اعتماد دارد، بنابراین نیازی به نگرانی در مورد کلیک نکردن آنها به دلیل ظاهر بد یا طولانی بودن URL نیست.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 164 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 28 می 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها