آتنا گروپ راه اندازی کلینیک در کانادا - آتنا گروپ

تصور اغلب مردم درمورد کلینیک این است که مراکزی برای زیبایی و تغییر در چهره یا اندام افراد هستند. اما خدمات ارائه شده در انواع کلینیک بسیار گسترده تر از این است. در واقع، کلینیک ها مراکز خدمات پزشکی سازمان یافته ای هستند که خدماتی از قبیل تشخیص سرپایی، خدمات درمانی و یا پیشگیرانه ارائه می کنند.

یکی از دلایل گستردگی خدماتی که در کلینیک ها ارائه می شود، این است که خدمات زیبایی، پزشکی و مراقبتی ارائه شده توسط آن ها ممکن است با خدمات بیمارستانی مرتبط باشد یا نباشد. با تمام این تفاسیر، راه اندازی کلینیک در کانادا سرمایه گذاری بسیار ایده آلی است.

مراحل راه اندازی کلینیک در کانادا

یک ایده تجاری خوب ارائه دهید

یک کسب و کار موفق در هر کجای دنیا که باشد با یک ایده خوب شروع می شود. درباره مهارت ‌های خودتان بیشتر فکر کنید، روندهای فعلی را مشاهده کنید و به دنبال راه ‌هایی برای بهبود کیفیت یا ارائه چیز جدیدی به بازار باشید. حتما قبل از اینکه زمان و پول جدی سرمایه گذاری کنید، ایده خودتان را به طور کامل آزمایش کنید.

یک طرح تجاری بنویسید

بهترین راه برای آزمایش ایده، تبدیل آن به یک طرح تجاری است. این کار به شما امکان می دهد که همه چیز را در مورد صنعت، محصولات و بازار کسب و کار خودتان در کانادا به طور کامل بررسی کنید.

همچنین طرحی برای ارائه به سرمایه گذاران و وام دهندگان در اختیار شما قرار می دهد.

 

قبل از راه اندازی  کلینیک در کانادا، باید یک طرح تجاری کامل داشته باشید. با این حال، در اوایل فرآیند، ممکن است به سرعت یک برنامه تهیه کنید که به شما نشان دهد آیا ایده تجاری شما قابل اجرا است یا خیر.

یک نام برنده برای کسب و کارتان انتخاب کنید

انتخاب نام تجاری مناسب با ملاحظات قانونی و بازاریابی همراه است. در کانادا، هر صاحب کسب ‌و کار باید هنگام نام‌ گذاری کسب‌ و کارش، مسائل قانونی را در نظر بگیرد.

از نظر بازاریابی هم، نام کسب و کار شما باید کاری را که کسب و کار انجام می دهد به گونه ای که از نظر بصری جالب، به یاد ماندنی و مثبت باشد، نشان دهد.

نوع مالکیت تجاری را انتخاب کنید

هنگام راه‌اندازی یک کسب‌ و کار در کانادا، تنها سه شکل اصلی مالکیت کسب‌ و کار وجود دارد که می ‌توانید برای ساختار کسب ‌و کارتان انتخاب کنید:

مالکیت انحصاری sole proprietorship

مشارکت partnership

شرکت corporation

چند گزینه هم در داخل این ساختارهای اصلی وجود دارد، مانند شرکت تعاونی (cooperative corporation) یا مشارکت محدود (limited partnership)، اما همه آنها تحت این سه چتر کلی قرار می گیرند.

تصمیم گیری در مورد اینکه کدام ساختار برای کسب و کار شما مناسب است به عوامل مختلفی بستگی دارد، از سطح راحتی شما با تعهدات گرفته تا کسر مالیاتی که برای کسب و کارتان مد نظر دارید.

 

به دنبال تامین مالی باشید

در حالی که برخی از مالکان می توانند کسب و کارهای جدیدشان را از جیب خودشان تأمین مالی کنند، بسیاری دیگر برای شروع به کار نیاز به تزریق مالی از منابع دیگر دارند.

گزینه های زیادی برای بررسی در این زمینه وجود دارد، از تامین مالی بدهی گرفته تا تقسیم سهام و کمک های مالی دولتی. تفاوت های بین هر نوع تامین مالی را بررسی کنید و مطمئن شوید که برای تقبل تعهدات هر نوع تامین مالی که انتخاب می کنید آماده هستید.

مجوز کسب و کار دریافت کنید

داشتن مجوز کسب و کار برای همه مشاغل ضروری نیست، اما بسیاری از مشاغل جدید قبل از اینکه بتوانند به طور قانونی در شهرداری فعالیت کنند، باید مجوزهای تجاری دریافت کنند.

بسته به نوع کسب و کاری که راه انداری می کنید، ممکن است به مجوزهای دیگری نیز نیاز داشته باشید. BizPaL یک ابزار مفید برای بررسی مجوزهایی است که برای راه اندازی کسب و کارتان نیاز دارید.

BizPaL که در اکثر استان ها و مناطق موجود است، فهرستی شخصی سازی شده از اسناد تجاری مورد نیاز شما برای تمام سطوح دولتی را ارائه می دهد.

برای GST/HST ثبت نام کنید

در بیشتر موارد، مگر اینکه درآمد ناخالص کسب و کار جدید شما برای چهار فصل متوالی زیر ۳۰۰۰۰ دلار باقی بماند، باید برای مالیات کالا و خدمات (GST) و مالیات فروش هماهنگ (HST) ثبت نام کنید.

حتی اگر در شروع راه اندازی کلینیک در کانادا پول زیادی به دست نمی آورید، بهتر است به دلیل اعتبارات مالیات ورودی (Input Tax Credits) فوراً برای GST/HST ثبت نام کنید.

 

اعتبارات مالیات ورودی، اساساً راه شما برای بازگرفتن بخشی از هزینه ای است که کسب و کار شما به منظور خرید یا پرداخت برای استفاده تجاری متقبل شده است.

برای مالیات بر فروش استانی ثبت نام کنید

برخی از استان ها مالیات فروش خود را با GST فدرال هماهنگ نکرده اند و در این استان ها باید برای جمع آوری و پرداخت مالیات استانی مناسب هم ثبت نام کنید. اگر در آلبرتا، بریتیش کلمبیا، مانیتوبا یا ساسکاچوان کلینیک خودتان را راه اندازی می کنید، باید به عنوان جمع کننده مالیات فروش استانی (PST) ثبت نام کنید. در کبک، باید برای مالیات فروش کبک (QST) ثبت نام کنید.

برای استخدام کارمند آماده شوید

هنگامی که در حال راه اندازی یک کسب و کار هستید، استخدام کارمندان ممکن است آخرین چیزی باشد که از ذهن شما عبور می کند.

برای اطمینان از اینکه از نظر قانونی برای استخدام کارمندان در کانادا تحت پوشش هستید، آماده شوید. این شامل رسیدگی به کسورات حقوق و دستمزد، بیمه غرامت کارگر و بیمه اشتغال است.

بیمه تجاری تکمیلی بخرید

علاوه بر بیمه شغلی مورد نیاز قانونی، کسب و کار شما ممکن است به حفاظت و پوشش بیشتری نیاز داشته باشد. خط‌ مشی ‌های مختلفی برای پوشش اموال، مسئولیت عمومی، وقفه در کسب‌ و کار، افراد کلیدی و ناتوانی در کانادا وجود دارد. مطمئن شوید که این گزینه ها را با یک نماینده بیمه و وکیل در میان می گذارید تا مشخص شود کدام یک برای کسب و کار شما مناسب است.

هزینه های راه اندازی کلینیک در کانادا

هزینه های راه اندازی کلینیک در کانادا بستگی به بزرگی فضای کلینیک مورد نظر، خدمات درمانی که ارائه می کند، منطقه و موقعیت مکانی آن، و همینطور تعداد کارکنان و کارمندانی که در آن فعالیت می کنند، دارد. با این حال، کسانی که قصد راه اندازی یک کلینیک در کانادا دارند، حداقل باید چیزی بین ۷۰۰ هزار تا ۱ میلیون دلار برای این امر در نظر بگیرند. این هزینه شامل تمامی هزینه های اولیه برای راه اندازی، و همینطور هزینه های جاری در ۳ ماه اول اجرای بیزینس می شود. سه ماه، مدت زمان استانداردی است که برای دریافت پرداختی از شرکت های بیمه طول می کشد. اگر قصد دارید هزینه های راه اندازی کلینیک در کانادا را حساب کنید، می توانید از وب سایت گنجینه ارز که شامل گزینه هایی مانند نرخ دلار کانادا امروز و حتی قیمت طلا در کانادا است، استفاده کنید.

خرید یا اجاره کلینیک در کانادا

یکی از سؤالات مهمی که در ذهن علاقه‌ مندان به سرمایه‌ گذاری از طریق راه اندازی کلینیک وجود دارد این است که خرید کلینیک بهتر است و یا اجاره آن؟ پاسخ اجمالی به سؤال این است که برای سرمایه ‌گذارانی که از ایران وارد کانادا می ‌شوند، اجاره کلینیک گزینه بهتری است.

برای پاسخ کامل به این سؤال لازم است چند مطلب موردتوجه قرار گیرد:

اول اینکه هزینه خرید یک کلینیک در کانادا بسیار بالاست و شما باید قادر به پرداخت این مبلغ باشید. قیمت کلینیک ها نیز بستگی به مکان، میزان فروش، وسعت و… تفاوت بسیار زیادی دارد و نمی‌توان عدد خاصی برای آن ارائه داد. با این‌ حال خریداری یک کلینیک مناسب در کانادا ممکن است تا چند میلیون دلار هزینه داشته باشد.

مشکلی که وجود دارد این است که برای کسانی که به ‌تازگی و با ویزای موقت سرمایه‌ گذاری وارد کانادا می ‌شوند، امکان دریافت وام بانکی سنگین وجود ندارد و آنها باید کل این مبلغ را به صورت نقد بپردازند. به همین دلیل خرید کلینیک برای این افراد چندان منطقی نخواهد بود.

خرید کلینیک در کانادا در صورتی به ‌صرفه است که شما بتوانید ۶۰ تا ۷۰ درصد مبلغ خرید را از طریق وام تأمین کنید و تنها ۳۰ تا ۴۰ درصد باقی مانده را خودتان بپردازید. البته خرید کلینیک این مزیت را دارد که با افزایش قیمت ملک، قیمت کلینیک شما نیز افزایش پیدا می‌ کند و بنابراین از این ‌جهت می‌ تواند برای شما سودمند باشد.

برخلاف خرید، اجاره کلینیک در کانادا نیاز به سرمایه بسیار کمتری دارد. معمولاً قراردادهای اجاره کلینیک در کانادا به صورت ۵+۵+۵ تنظیم می ‌شوند. به این ترتیب که مدت ‌زمان اولیه قرارداد اجاره ۵ سال است و پس از اتمام ۵ سال، در مورد قیمت جدید با توجه‌ به شرایط تورم مذاکره مجدد صورت خواهد گرفت و این روند به همین شکل تا ۱۵ سال ادامه خواهد داشت. در این مدت مالک حق باز پس ‌گیری ملک از شما را ندارد و تنها می‌ تواند هر ۵ سال یکبار باتوجه‌ به نرخ تورم، میزان اجاره را افزایش دهد.

توجه به این نکته ضروری است که برای اجاره کردن کلینیک، شما باید بتوانید مالک را قانع کنید که می ‌توانید بیزینس موفقی داشته باشید. همچنان که ذکر شد، معمولاً قراردادهای اجاره کلینیک در کانادا بلند مدت و به صورت ۵ تا ۱۵ ساله هستند. به همین دلیل مالکین علاقه دارند که کلینیک خود را به کسی اجاره دهنده که قادر به ایجاد یک بیزینس موفق و پرداخت به ‌موقع اجاره ‌بها باشد.

داشتن تجربه اداره کلینیک یکی از عواملی است که باعث جلب اعتماد مالکین می‌ شود. همچنین باتوجه‌ به اینکه معمولا چند ماهی طول می ‌کشد تا کلینیک شما به سود دهی برسد، بهتر است که از ابتدا به‌ اندازه ۶ ماه اجاره خود را کنار بگذارید تا در پرداخت اجاره به مشکل بر نخورید.

یکی دیگر از مزایای اجاره کلینیک در کانادا این است که برخی از مالکان در صورتی که به صورت مستقیم با آنها وارد معامله شده و به توافق برسید، ممکن است از دریافت اجاره چند ماه اول از شما صرف نظر کنند.

این نکته را هم در نظر داشته باشید که همیشه پیدا کردن محل مناسب برای راه اندازی یک کلینیک کار راحتی نیست و در بسیاری موارد برای خرید کلینیک، قادر به پیدا کردن جای مناسب نخواهید بود و یا اینکه لوکیشن مناسب را پیدا می کنید اما جایی برای راه اندازی کسب و کار در این محل مناسب برای شما باقی نمانده است. در چنین مواردی، اجاره یک کلینیک در یک محل مناسب، می تواند گزینه بهتری باشد.

از طرفی، با توجه‌ به اینکه در سال ‌های اخیر قیمت ملک در کانادا رشد قابل ‌توجهی داشته است، سرمایه‌گذاری از طریق خرید کلینیک می ‌تواند سود خوبی را در آینده نصیب شما کند.

دیگر مزیت خرید کلینیک این است که شما رئیس خودتان هستید و می ‌توانید هر طور که دوست دارید عمل کنید و کسب و کارتان را اداره کنید و همین مسئله می‌تواند دست شما را برای شکوفا کردن بیزینس تان باز بگذارد.

از معایب مهم اجاره کلینیک در کانادا می‌ توان به این مسئله اشاره کرد که شما باید برای هرگونه تغییر اساسی، مجوز مالک را به دست آورید. البته توصیه می‌ کنیم که در قرارداد اجاره، بندهایی قرار دهید تا در مورد این مسئله اختیار عمل بالاتری داشته باشید.

از دیگر معایب اجاره کلینیک در مقایسه با خرید کلینیک در کانادا هم می‌ توان به افزایش قیمت اجاره اشاره کرد. معمولاً درصورتی ‌که کلینیک عملکرد موفقی داشته باشد، مالکین افزایش زیادی در مبلغ اجاره در نظر می گیرند و این مسئله می ‌تواند سود شما را کاهش دهد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 253 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 14 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.