آتنا گروپ تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان - آتنا گروپ

۱- بررسی تحصیل در انگلستان

تحصیل در انگلستان، چه در مقطع دبیرستان و چه در مقاطع تحصیلات تکمیلی برای بسیاری از متقاضیان در سراسر دنیا یک رویای زیبا و دست‌یافتنی است. تحصیل در دبیرستان های انگلستان و امکان رشد دادن خود در رشته‌ی مورد علاقه در سال‌های پایانی دبیرستان، دانش آموزان را به حضور در این کشور مشتاق می‌نماید. تحصیل پزشکی در انگلستان برای علاقمندان به این رشته امکان حضور در بهترین دانشگاه های انگلستان که جزو برترین‌های تمام رده‌بندی‌های جهانی نیز هستند بسیار جذاب است. سالانه تعداد زیادی از دوستداران تحصیل دندانپزشکی در انگلستان به این کشور مهاجرت می‌کنند. داشتن مجوز کار در انگلیس حین تحصیل دکتری در انگلستان مزیت قابل توجهی برای دانش‌پژوهان و محققان در انتخاب این کشور برای ادامه‌ی تحصیل است.

 

۲- کلیات تحصیل در انگلستان

بسیاری از علاقمندان به علم و دانش و یا کسانی که می‌خواهند برای مهاجرت تحصیلی اقدام نمایند، تحصیل در دبیرستان های انگلستان و یا دانشگاه های برتر در انگلستان را انتخاب می‌کنند. سطح رفاه اجتماعی بالا و وضعیت امن اجتماعی در کنار سطح علمی بالای دانشگاه ها انگلستان را به عنوان مقصدی مطلوب برای دنشجویان سراسر دنیا مطرح کرده است.

بهترین رتبه‌های جهانی در رده‌بندی‌های مختلف توسط بهترین دانشگاه های انگلستان اشغال شده است. ۴۹ رتبه زیر ۵۰۰ در رده‌بندی جهانی QS توانایی و قدرت علمی بهترین دانشگاه های انگلستان را اثبات می‌نماید.

شرایط خاص امکان تحصیل در دبیرستان های انگلستان بر اساس علاقمندی برای دانش آموزان جذابیت حضور در این کشور را برای دانش آموزان نیز بیشتر می‌کند.

تحصیل در انگلستان با توجه به قدمت تاریخی، سطح آموزش بالا، شهرها و مدارس و دانشگاه هایی که رد سطح جهان معروف وشناخته شده هستند، علاقمندان زیادی در کل دنیا دارد. وجود سه مرحله مختلف تحصیلی در دبیرستان ها و امکان تحصیل بر اساس علاقمندی برای دانش آموزان دبیرستانی با انتخاب دوره های تخصصی به متقاضیان تحصیل در دبیرستان های انگلستان این تمکان را می‌دهد تا فقط مطالبی را یاد بگیرند که به آن علاقه دارند و به این وسیله درک عمیقی از موضوع پیدا نمایند تا به این وسیله برای حضور در بهترین دانشگاه های انگلستان آمادگی لازم را به دست آورند.

همچنین کسانی که در تحصیل در دبیرستان های انگلستان موفق به دریافت نمره‌ی سطح A شوند می‌توانند بدون شرکت در آزمون ورودی دانشگاه به بهترین دانشگاه های انگلستان وارد شوند.

مهارت‌های گفتاری، شنیداری و درک مطلب دانش آموزان با تحصیل در دبیرستان های انگلستان به شدت ارتقا می‌یابد و کسانی که در مدارس انگلیسی زبان تحصیل نمایند برای ورود به دانشگاه نیازی به شرکت در آزمونهای بین‌المللی رایجی مثل تافل یا آیلتس نخواهند داشت.

پزشکی در انگلستان

۳- شرایط تحصیل دبیرستان در انگلستان

تحصیل در دبیرستان های انگلستان برای دانش آموزان بین‌المللی شرایط مختلفی دارد. از این شرایط می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • توانایی صحبت به زبان انگلیسی در سطح متوسط یا بهتر
  • داشتن سن ۱۱ تا ۱۷

تحصیل در دبیرستان های انگلستان به سه دوره تقسیم می شود:

  • سه سال اول برنامه درسی عمومی گسترده‌ای با ۱۰ تا ۱۲ موضوع مطالعاتی مختلف بین ۱۱ تا ۱۴ سالگی
  • مطالعه و آموزش ده موضوع برای دوره‌ی GCSE در ۱۴تا ۱۶ سالگی
  • آموزش A Levels در دوره دو ساله با تمرکز بر سه تا چهار موضوع مورد علاقه دانش آموزان در ۱۶ تا ۱۸ سالگی

شرایط تحصیل دبیرستان در انگلستان برای اتباع خارجی

کودکان زیر ۱۸ سال در صورتی می‌توانند وارد انگلیس شوند که والدین آنها دارای اقامت دائم این کشور باشند و یا با ویزای کار در انگلیس یا ویزای دانشجویی در بریتانیا حضور داشته باشند. تحصیل در مدارس دولتی و مستقل برای کودکان اتباع خارجی مقیم انگلستان مجاز است. البته اگر ورود و اقامت آنان قانونی و با مجوز دولتی باشد.

در غیر این صورت استفاده از مدارس مستقل دارای مجوز حامی دانش آموزی برای تحصیل در انگلستان به کمک خارجی‌ها می‌آید.

داشتن تأییدیه پذیرش تحصیل در انگستان از مدارس دارای مجوز حامی دانش آموزی برای کودکان خارجی تحصیل در دبیرستان های انگلستان را ممکن می‌کند و والدین می‌توانند برای کودک خود درخواست ویزای تحصیل در انگلستان نمایند.

برای اخذ این تاییدیه والدین باید با مدرسه‌ی مقصد تماس بگیرند و شماره مرجع CAS  را دریافت و برای اخذ ویزای تحصیل در دبیرستان های انگلستان به سفارت ارائه نمایند. مراجع قانونی و آموزشی این کشور مجاز به درخواست مدرکی دال بر وضعیت مهاجرت قبل از دریافت CAS نیستند.

علاوه بر این کودکانی که در تقسیم بندی‌های زیر قرار بگیرند نیز حق دسترسی به آموزش و تحصیل در دبیرستان های انگلستان را دارند:

  • هنگ کنگی‌ها و اوکراینی‌هایی که تحت طرح حمایت مالی یا طرح خانواده اوکراین وارد بریتانیا شده‌اند
  • شهروندان افغان با طرح اسکان مجدد، سیاست جابجایی و کمک یا طرح سابق گراتیا؛
  • کودکانی که به عنوان پناهنده و کودکان پناهجو (از جمله فرزندان تحت تکفل یک پناهجو) در بریتانیا حضور دارند ولی هنوز پذیرفته نشده‌اند.

 

۴- بهترین دانشگاه های انگلستان

بهترین دانشگاه های انگلستان جزو بهترین دانشگاه های دنیا در رده‌بندی‌های مختلف هستند. تخصیص  ۴ جایگاه از ۱۰ جایگاه اول دنیا در رتبه‌بندی QS به بهترین دانشگاه های انگلستان نشان از توانایی علمی بالای این دانشگاه ها دارد. ۵ تا از بهترین دانشگاه های انگلستان را در جدول زیر مشاهده نمایید:

رتبه در بین دانشگاه های برتر در انگلستان نام دانشگاه نمره‌ی کلی رتبه‌ی جهانی
۱ دانشگاه کمبریج ۹۹٫۲ ۲
۲ دانشگاه آکسفورد ۹۸٫۹ ۳
۳ امپریال کالج لندن ۹۷٫۸ ۶
۴ UCL، لندن ۹۲٫۴ ۹
۵ دانشگاه ادینبورگ ۸۶٫۱ ۲۲

 

بهترین دانشگاه های انگلستان برای تحصیل پزشکی در انگلستان نیز جزو بهترین‌ها هستند و در رتبه‌های زیر ده جهانی در این رشته قرار دارند. شرایط تحصیل دندانپزشکی در انگلستان کمی متفاوت است. دانشگاه کینگز کالج لندن با کسب  رده‌ی نهم جهان بهترین دانشگاه برای تحصیل دندانپزشکی در انگلستان است و پس از آن دانشگاه کوئین مری لندن در رده‌ی پانزدهم جهان قرار دارد و به عنوان دومین دانشگاه در لیست بهترین دانشگاه ها برای تحصیل دندانپزشکی در انگلستان شناخته می‌شود.

تحصیل دندانپزشکی در انگلستان

۵- تحصیل دکتری در انگلستان

هزینه تحصیل دکتری در انگلستان به لطف بورسیه‌های مختف تحصیلی برای بسیاری از دانشجویان رایگان و مقرون به‌صرفه است. دانشجویان بدون بورسیه باید مبلغی بین ۱۵۰۰۰ پوند تا ۳۵۰۰۰ پوند در سال بپردازند. هزینه‌ی تحصیل در انگلستان برای دانشجویان بین المللی معمولا بیشتر از دانشجویان اتحادیه اروپا خواهد بود. البته پشتیبانی نشدن دانشجویان دکتری توسط انواع بورسیه، کمک هزینه یا بورس تحصیل در انگلستان اتفاق بسیار نادری است.

دوره تحصیل دکتری در انگلستان سه تا چهار سال است. البته تحصیل پاره وقت به این زمان افزوده وآن را تا شش یا هفت سال زیاد می‌کنند. به دانشجویان تحصیل دکتری در انگلستان برای تکمیل پایان نامه در صورت صلاحدید و تشخیص دانشگاه مقصد ممکن است تا چهار سال زمان اضافه تعلق گیرد.

داشتن مدرک کارشناسی با نمره‌ی ممتاز و اتمام دوره‌ی کارشناسی ارشد از شروط اولیه تحصیل دکتری درانگلستان است. داشتن نمره آیلتس ۷٫۰ و یا بالاتر نیز جزو الزامات است.

دانشجویان تحصیل دکتری در انگلستان مجاز به انجام کار در انگلیس به صورت پاره وقت نیز هستند. کمک هزینه‌هایی بدون مالیات و بدون بازپرداخت نیز برای پوشش هزینه های زندگی مانند اجاره‌ی محل سکونت، غذا و سایر هزینه‌ها در نظر گرفته شده‌اند.

برای تحصیل دکتری در انگلستان ارائه پروپوزال تحقیق دقیق، ریز نمرات تحصیلی، دو یا سه مرجع دانشگاهی، رزومه تحصیلی، بیانیه شخصی و معرفی استاد راهنما نیز جزو الزامات است.

الزام است. این پروپوزال باید به طور واضح به نحوه انجام تحقیق و چرایی اهمیت آن اشاره داشته باشد و توسط گروهی از کارشناسان که توسط دانشگاه مقصد تعیین می‌گردند پذیرفته شود.

هزینه‌های تحقیق برای تحصیل دکتری در انگلستان معمولا توسط دانشگاه‌ها و موسسات این کشور تامکین می‌گردد. موضوع تحقیق یا به درخواست این موسسات تعیین می‌شود و یا توسط خود دانشجو.

تحصیل در انگلستان در دوره‌های خاص مانند تحصیل پزشکی در انگلستان، تحصیل دندانپزشکی در انگلستان، ریاضیات، مهندسی و علوم مواد ملزم به رعایت طرح تأیید فناوری دانشگاهی (ATAS) است که شامل گذراندن فرآیند تأیید امنیتی خواهد بود.

 

۶- هزینه دوره پزشکی انگلستان

یکی از شرایط تحصیل پزشکی در انگلستان داشتن حداقل سن ۱۸ سال است. ارائه‌ی نتایج یکی از آزمون‌های ورودی پزشکی تایید شده مثل NEET، UKCAT، BMAT، یا GAMSAT  یکی دیگر از شرایط تحصیل پزشکی در انگلستان است. علاوه بر این، آن دسته از دانشجویان کشورهای بین المللی که مایل به تحصیل پزشکی در انگلستان هستند، باید نمره‌ی آیلتس ۷٫۰ یا بیشتر داشته باشند.

در بریتانیا، MBBS یک برنامه ۵ تا ۶ ساله است. پزشکی یکی از رقابتی ترین رشته‌ها در انگلستان محسوب می‌شود و هر ساله دانشجویلن بین‌المللی بسیاری در برنامه‌های MBBS ثبت نام می‌کنند. در جدول زیر هزینه دوره پزشکی انگلستان به صورت سالانه برای بعضی از بهترین دانشگاه های انگلستان آورده شده است:

دانشگاه هزینه دوره پزشکی انگلستان
دانشگاه کمبریج ۵۲۹۹۲ پوند
دانشگاه آکسفورد ۲۴۸۳۴ پوند
امپریال کالج لندن ۳۹۳۹۱ پوند
دانشگاه کالج لندن ۳۳۰۴۳ پوند
کینگز کالج لندن ۳۷۲۵۱ پوند
دانشکده بهداشت و پزشکی گرمسیری لندن ۲۳۳۵۶ پوند
دانشگاه ادینبورگ ۲۷۹۱۲ پوند

تحصیل در انگلستان

۷- هزینه دوره دندانپزشکی انگلستان

از شرایط تحصیل دندانپزشکی در انگلستان داشتن حداقل سه نمره‌ی سطح A در موضوعات علمی مرتبط مانند زیست شناسی، شیمی یا فیزیک است. به طور کلی الزامات و شرایط تحصیل دندانپزشکی در انگلستان به مقدار زیادی به موسسه و دوره‌ی انتخابی متقاضی بستگی دارد.

شورای دندانپزشکی عمومی (GDC) دانشکده‌های بریتانیا برای تحصیل دندانپزشکی در انگلستان را تایید می‌کند. بهترین دانشگاه‌هایانگلستان برای تحصیل دندانپزشکی معمولا دو برنامه‌ی BDS و کارشناسی ارشد را ارائه می‌دهند. در جدول زیر برخی از بهترین دانشکده‌ها برای تحصیل دندانپزشکی در انگلستان را به همراه هزینه دوره دندانپزشکی انگلستان در این دانشگاه ها مشاهده نمایید:

هزینه دوره دندانپزشکی انگلستان به صورت سالانه
نام دانشگاه هزینه تحصیل BDS هزینه تحصیل کارشناسی ارشد
کینگز کالج لندن ۴۷۱۶۲ پوند ۲۹۳۴۰ پوند
دانشگاه کوئین مری لندن ۴۱۸۶۳ پوند ۲۵۱۷۵ پوند
دانشگاه بریستول ۳۹۳۰۱ پوند ۳۹۷۴۰ پوند
دانشگاه گلاسکو ۴۶۲۴۵ پوند ۴۳۰۴۴ پوند
دانشگاه منچستر ۲۸۵۶۵ پوند ۴۶۰۴۸ پوند
دانشگاه آبردین ۴۶۷۸۷ پوند ۱۸۹۱۹ پوند
بارتز و دانشکده پزشکی و دندانپزشکی لندن ۴۱۸۶۳ پوند ۵۴۳۰۶ پوند

 

 

۸- هزینه زندگی در انگلستان

زندگی در شهرهای مختلف برای تحصیل در انگلستان هزینه‌های متفاوتی در بر دارد. هزینه‌های زندگی در شهری مثل لندن بسیار بیشتر از شهری مثل لیورپول است. ولی به طور متوسط هزینه‌‌ی زندگی در انگلیس از بسیاری از کشورهای دنیا بلاتر است. به طور کلی هزینه‌ی جاری زندگی در انگلستان ۱۱۶ درصد و اجاره بهای محل سکونت ۲۰۶٫۲ درصد بیشتر از ایران است. در جدول زیر متوسط هزینه‌های زندگی در انگلستان را مشاهده نمایید:

 

هزینه‌های جاری زندگی در انگلستان در ماه
هزینه‌های جاری تخمینی یک خانواده چهار نفره بدون اجاره تقریبا ۳۱۴۶٫۱ دلار (۲۵۹۲٫۴ پوند)
هزینه‌های جاری تخمینی ماهانه یک نفر بدون اجاره تقریبا ۹۲۳٫۳ دلار (۷۶۰٫۸ پوند)
اجاره بهای ماهانه محل زندگی در انگلستان
اجاره بهای آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر ۹۲۸٫۴۱ £
اجاره بهای آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز ۷۲۳٫۹۷ £
اجاره بهای آپارتمان ۳ خوابه در مرکز شهر ۱,۶۳۶٫۱۹ £
اجاره بهای آپارتمان ۳ خوابه خارج از مرکز ۱,۲۳۶٫۵۶ £

بهترین دانشگاه های انگلستان

۹- مزایا و معایب تحصیل در انگلستان

مزایا و معایب تحصیل، زندگی و کار در انگلیس را می‌توان به صورت زیر لیست نمود:

مزایای زندگی در انگلیس

  • سطح علمی بالای دانشگاه‌های انگلیس
  • وجود دانشگاه های قدیمی و درجه یک جهان
  • امکانات آموزشی با استاندارد بالا و محیط آموزشی مناسب در این کشور
  • امنیت اجتماعی کشور انگلیس
  • طیف متنوعی از رشته‌ها در مقاطع مختلف تحصیلی
  • اعتبار جهانی مدارک اخذ شده در این کشور
  • یافتن آسان‌تر کار در انگلیس یا خارج از این کشور به دلیل مدرک معتبر تحصیلی
  • تنوع فرهنگی
  • نیاز تنها به یک زبان، آن هم زبان انگلیسی
  • دانشجویان مشغول تحصیل در انگلستان از مالیات معاف هستند

معایب زندگی در انگلیس

  • هزینه‌ی بالای تحصیل در انگلستان
  • هزینه‌ی بالای زندگی در انگلیس
  • آب و هوای انگلستان در بیشتر اوقات سال ناخوشایند است
  • فرصت‌های کار در انگلیس به صورت پاره وقت محدود هستند
  • محدودیت ۲۰ ساعت کاری در هفته در اکثر شرکت‌ها چندان قابل قبول نیست.
  • سیاست های مربوط به اقامت در انگلستان ناپایدار و کمی مبهم است
  • ویزای کار در انگلیس برای فارغ التحصیلان پس از اتمام تحصیل در انگلستان در دوره کارشناسی ارشد ۲ سال و در صورت اتمام تحصیل دکتری در انگلستان ۳ سال است.
  • انگلستان یک جامعه به شدت فردگرا است.

 

در صورت تمایل می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر به مرجع اطلاعات مهاجرت موسسه بین المللی سروش فردا مراجعه فرمایید.

https://eurolife.ir/

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 82 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 5 دسامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.