آتنا گروپ بهترین برند لیفتراک ایرانی کدام است؟ (+راهنمای خرید لیفتراک) - آتنا گروپ

بی شک تعریف لیفتراک را میدانید! ماشین آلات و تجهیزات انبارداری که برای جابجایی انواع بار استفاده می شوند.  در ادامه به صورت کامل با لیفتراک، انواع آن، کاربرد لیفتراک آشنا می شویم. در آخر  به چند نکته مهم در خرید لیفتراک اشاره میکنیم و به بررسی بهترین برند لیفتراک ایرانی میپردازیم.

لیفتراک چیست؟

لیفتراک جزو ماشین آلات صنعتی به حساب می آید که با چنگال های متصل به آن که با پمپ هیدرولیک کار میکنند، میتوان بارها بلند کرد و از نقطه ای به نقطه ی دیگر جابجا کرد. این تجهیزات دارای اجزای مختلفی مانند: دکل، ساید شیفت، وزنه های تعادل، پمپ هیدرولیک، کابین لیفتراک و سایر قطعات دیگر هستند.

لیفتراک آرکاجم شرق در انبارها، تجهیزات تولیدی و صنعتی، اسکله های حمل و نقل و بارگیری و تخلیه کامیون ها استفاده می شوند. از آنجایی که لیفتراک در وزن ها و سوخت های بسیار متنوعی هستند، در مشاغل کوچک و تجهیزات صنعتی پیچیده بزرگ یافت می‌شوند.  به همین جهت کاربردهای زیادی برای این دستگاه ها میتوان ذکر کرد.

کاربرد لیفتراک

لیفتراک ها صنایع ذخیره سازی، انبارها و حمل و نقل را کاملا متحول کرده اند. لیفتراک برای اولین بار در اوایل قرن بیستم اختراع شد و اکنون به بخشی حیاتی از دنیای صنعتی مدرن تبدیل شده است.

لیفتراک ها به دلیل شاخک های چنگال مانند آنها که بار را بالا می برند نامگذاری شده اند. که از کلمه ی انگلیسی forklift گرفته شده است.(fork = چنگال)

لیفتراک اساساً در موارد زیر استفاده می شود:

۱٫ ساخت و ساز و محدوده های ساختمانی

لیفتراک های صنعتی به عنوان تجهیزات بسیار مفیدی در ساخت و ساز عمل می کنند، زیرا می توان از آن برای حمل مصالح ساختمانی سنگین در فواصل طولانی، در زمین های ناهموار استفاده کرد.

با استفاده از لیفتراک ها میتوانید انواع مصالح را تا ارتفاعی خاص بلند کرد و از مکانی به مکان دیگر جابجا کنید.  لیفتراک ها می توانند پالت های آجر، مصالح ساختمانی و تیرچه های فولادی را از کامیون تحویل تخلیه کرده و به محل کار منتقل کنند. اکثر شرکت های حمل و نقل اکنون لیفتراک های سوار بر کامیون را با خود حمل می کنند تا محصولات ساختمانی را به راحتی بارگیری کنند.

 

۲٫انبارها

بیشترین استفاده از لیفتراک در انبار هاست.  لیفتراک ها عمدتاً برای بارگیری و تخلیه کامیون و برای حمل کالا استفاده می شوند.

لیفتراک ها از نظر اندازه متفاوت هستند، از ظرفیت یک تن برای کارهای مربوط به انبار عمومی تا ظرفیت ۵۰ تن برای کارهای کانتینری حمل و نقل متغیر است. یک صفحه روی لیفتراک، بالاترین وزنی را که می تواند بلند کند تعیین می کند.

اپراتورهای لیفتراک می توانند شاخک ها را بالا و پایین ببرند، از شیفترهای جانبی برای جابجایی بارها استفاده کنند و دکل را کج کنند تا بار از چنگال ها سر نخورد.

از ماشین های پالت برای تخلیه و پرکردن کالاهایی که روی پالت جابه جا می شوند مانند کارتن و کالاهای کنسرو، استفاده می شود. حتی این تجهیزات صنعتی، در سردخانه ها نیز مورد استفاده قرار میگیرند.

 

۳٫عملیات بازیافت

لیفتراک ها همچنین در عملیات بازیافت برای تخلیه کامیون ها یا کانتینرهای بازیافت و حمل محتویات آنها به جایگاه های دسته بندی استفاده می شوند.

لیفتراک ها می توانند به طور موثر کامیون ها ، تریلرهای تراکتور، آسانسورها و واگن های راه آهن را بارگیری و تخلیه کنند. اتصالات قفس را می توان برای حمل موادی مانند لاستیک استفاده کرد که ممکن است از چنگال ها سر بخورد.

قبل از شروع عملیات بارگیری/تخلیه، محل کار باید به خوبی آماده شود. ترمز خودرو باید تنظیم شود. اطمینان حاصل کنید که ارتفاع درب ورودی وسیله نقلیه حداقل ۵ سانتی متر از ارتفاع لیفتراک فاصله دارد.

همچنین مطمئن شوید که اسکله ها و همچنین صفحات داک هیچ گونه مسدودی نداشته و کاملاً خشک باشند. هنگام سفر بدون بار، دوشاخه ها باید به سمت پایین و در هنگام سفر با بار به سمت بالا نگه داشته شوند.

۴٫اسکله ها

لیفتراک‌ها در زمان‌هایی که نیاز به روشی سریع و کارآمد برای بارگیری تسلیحات و تدارکات، است؛ در انباشته کردن و تخلیه کشتی‌ها و لنج‌ها در طول جنگ‌های جهانی مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

امروزه از لیفتراک های سنگین، برای حمل کانتینرهای بزرگ از کامیون های تحویل به مناطق ذخیره سازی کنار اسکله و سپس به کشتی ها استفاده می شود. برای حمل و نقل محموله های چوب و فولاد، پس از تخلیه استفاده می شود.

۵٫برف روب

یکی از کاربردهای جالب لیفتراک که احتمالا با آن آشنا نبودید، استفاده در برف روبی است!! برای این کار، نیاز به خرید یک قطعه ی جانبی است که میتواند یک قابلیت و کاربرد جالب به لیفتراک   شما اضافه کند.

این قابلیت حتی از استخدام کردن یک نیروی انسانی نیز میتواند به صرفه تر باشد. شما با این قابلیت میتوانید؛ به راحتی جاده ، خیابان و حتی مسیرهای عبوری در شرکت تولیدی خود را از برف پاکسازی کنید.

انواع لیفتراک

لیفتراک ها میتوانند به دسته بندی های مختلف تقسیم شوند. در اینجا به چند مورد از این تقسیم بندی ها میپردازیم:

·       انواع لیفتراک بر اساس نوع موتور

·       انواع لیفتراک بر اساس نوع سوخت

·       انواع لیفتراک بر اساس وزن

·       انواع لیفتراک بر اساس کاربرد

 

انواع لیفتراک از نظر نوع موتور

۱٫لیفتراک برقی یا الکتریکی (electric forklift)

فورکلیفت های برقی از باتری و موتور الکتریکی برای تغذیه و حرکت استفاده می‌کنند.

– از جمله مزایای این نوع، می‌توان به صدا کمتر در هنگام استفاده، صفر گازهای آلاینده، هزینه تعمیر و نگهداری کمتر و عمر خدمت بیشتر اشاره کرد به همین دلایل بسیاری از افراد لیفتراک برقی را ترجیح میدهند.

–از کاربردهای لیفتراک‌های الکتریکی میتوان به موارد زیر اشاره کرد. استفاده در صنایع سبک و متوسط مانند انبارها، فروشگاه‌ها، کارخانه‌ها و حمل و نقل درون شهری و سایر کابردهای دیگر.

۲٫ لیفتراک سوخت دوگانه یا مایع (dual fuel forklift)

در این نوع، برای حرکت از ۲ نوع سوخت استفاده می‌کنند که که معمولا دیزلی و بنزینی هستند.

لیفتراک دوگانه سوز آرکا  اغلب در صنایع سنگین و ساختمانی استفاده می‌شوند.

– استفاده از گازوئیل یا بنزین در تعیین شدت قدرت و طول عمر این بالابرها مؤثر است.

۳٫لیفتراک دیزلی (diesel forklift)

یک نوع دیگر، لیفتراک دیزلی  است که برای جابجایی و حمل و نقل بارها در صنایع و سایر محیط‌ها استفاده می‌شود. این نوع لیوتراک‌ها از موتور دیزل به عنوان منبع انرژی استفاده می‌کنند.

معمولاً در مناطق با مساحت بزرگ، به عنوان مثال در ساختمان‌های صنعتی یا بنادر، از فورکلیفتر های دیزلی استفاده می‌شود. این نوع ارتفاع برها برای جا به جایی بارهای سنگین و تحمل شرایط سخت محیطی مناسب هستند.  (برای خرید لیفتراک ۳ تن دیزلی آرکاجم شرق کلیک کنید)

راهنمای خرید لیفتراک

لیفتراک ها در طیف گسترده ای از صنایع یافت می شوند. آنها ابزاری آسان و بادوام برای جابجایی کالاها، محصولات، لوازم، قطعات و اجزاء از یک مکان به مکان دیگر ،بدون آسیب رساندن به تاسیسات یا آسیب رساندن به کارکنان هستند. لیفتراک‌ها که در اواسط انقلاب صنعتی اول معرفی شدند، در دنیای صنعتی که به سرعت در حال رشد هستند ضروری شده‌اند.

 

صرف نظر از ارزش زیاد آنها، مهم است که لیفتراک را متناسب با یک هدفی انتخاب کنید، زیرا لیفتراک های خیلی کوچک ممکن است در اثر بالا بردن ظرفیت بیش از حد آسیب ببینند و آنهایی که خیلی بزرگ هستند در بارهای سبک تلف شوند. برای انتخاب یک لیفتراک سه فاکتور مهم وجود دارد.

ظرفیت بار

نوع بار و ظرفیت آن اولین عامل مهم در انتخاب لیفتراک است. دکل های چند مرحله ای، حرکت مفصلی و چنگال های سنگین ممکن است برای یک انبار راهروی باریک لازم نباشد.

لیفتراک های لودر جانبی یا لیفتراک های برجکی ممکن است برای چنین شرایطی مناسب تر باشند و ظرفیت مناسبی داشته باشند.

تطبیق پذیری و انعطاف لیفتراک

تطبیق پذیری یکی از دلایلی است که لیفتراک ها برای نزدیک به ۲۰۰ سال مورد استفاده صنعت قرار گرفته اند. انواع لیفتراک ها برای موقعیت های خاص طراحی شده اند. برای مثال لیفتراک زمین ناهموار یا لیفتراک های لودر جانبی و حتی لیفتراک های راهرو باریک که هر کدام برای یک موقعیت خاص در نظر گرفته شده اند.

دکل های  که به صورت چند مرحله ای آسانسور آزاد هستند، دسترسی  برای رسیدن به ارتفاعات بالای قفسه ها را در راهروهای باریک، فراهم می کند. لیفتراک های دکل چرخشی سه پلکس آزادی حرکت و تنظیم زیادی را ارائه می دهند.

هزینه لیفتراک

در بسیاری از موارد، قیمت لیفتراک  اولین عاملی است که خریداران از آن به عنوان عامل تعیین کننده برای خرید تجهیزات استفاده می کنند. اگرچه این یک نکته ضروری است، اما نمی تواند تنها عامل تعیین کننده باشد. یکی از اجزای کلیدی استفاده از لیفتراک ایمنی است زیرا وسیله ای برای بلند کردن بارهای سنگین بدون نیاز به کار دستی است. دو عاملی که در خرید لیفتراک باید در نظر گرفته شود، هزینه اولیه در مقایسه با افزایش سود در طول زمان است. یک لیفتراک همه کاره و بسیار کاربردی که در طول سال ها استفاده، مستهلک شده است؛ هزینه خود را از نظر کارایی، بهبود حرکت محصول و صرفه جویی در نیروی کار پرداخت می کند.

 

بهترین لیفتراک ایرانی

در گذشته لیفتراک های خارجی مانند لیفتراک تویوتا، لیفتراک نیسان ولیفتراک کوماتسو بسیار پرطرفدار بودند. اما با توجه به تحریم های جهانی بر علیه کشور عزیزمان، خرید این تجهیزات خارجی دیگر به صرفه نیست. چرا که باید هزینه ی بسیاری برای خرید لیفتراک های برند خارجی پرداخت کنید. در این بین شرکت آرکا جم شرق  https://arkajam.com/   که به عنوان بزرگترین تولیدکننده لیفتراک در شرق کشور شناخته می شود، اقدام به طراحی و ساخت این تجهیزات استراتژیک کرده است.

بهره گیری از تکنولوژی های پیشرفته، متخصصین ماهر، ۱۰ سال خدمات پس از فروش+ نمایندگی خدمات پس از فروش در سراسر ایران و گارانتی ۳۰۰۰ ساعته محصولات؛ شرکت  آرکا جم را تبدیل به بهترین برند لیفتراک ایرانی کرده است. محصولات این شرکت با بهره گیری از موتور های ژاپنی و تکنولوژی TCM، کیفیت بسیار بالایی دارند. برای مشاهده انواع لیفتراک و دریافت مشاوره رایگان قبل از خرید؛ میتوانید به وبسایت آرکاجم شرق مراجعه کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 177 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 3 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.