آتنا گروپ امکانات یک تلفن آی پی متناسب برای کسب و کارها چیست؟ - آتنا گروپ

 

امکانات یک تلفن آی پی متناسب برای کسب و کارها چیست؟ ویپ مخفف عبارت (voice over Internet Protocol) است، به معنای انتقال دادن محتوای صوتی و محتوای چند رسانه ای از طریق اینترنت است. نحوه استفاده از این فرآیند کاملا مشابه تلفن معمولی است، اما تفاوت ان این است که به جای سیم کشی و استفاده از یک شرکت ارائه دهنده خدمات تلفن از اتصال اینترنت استفاده می شود. شرکت های مختلفی در زمینه ی تولید انواع مدل های مختلف تلفن های IP فعالیت می کنند و همین امر باعث شده است تا شاهد تنوع این محصولات در مدل های مختلف باشیم.

مزایا و امکانات یک تلفن آی پی متناسب برای کسب و کارها چیست؟

با توجه به طراحی و مدل های ارائه شده می توان تلفن های تحت شبکه را به تلفن های کارشناسی، اپراتوری با امکانات مناسب برای منشی ها، تلفن های مدیریت برای نظارت بر داخلی ها و تلفن های با قابلیت برگزاری تماس ویدیویی تقسیم نمود. اما امکانات یک تلفن آی پی متناسب برای کسب و کارها چیست؟

امنیت بیشتر با Voip

هنگامی که صدا از طریق IP انتقال پیدا می کند، پروتکل RTP (Real-Time Transport Protocol) که یک پروتکل انتقالی در زمان واقعی است، فعال می شود و از طریق ورژن رمزگذاری شده، انتقال اطلاعات به صورت امن صورت می گیرد.

به خاطر اینکه سیستم Voip اطلاعات را فشرده می کند تا راحت تر به مقصد برسد، امکان دارد که از کیفیت صدا کاسته شود. اما همین فشرده سازی موجب می شود تا میزان استفاده از پهنای باند کاهش یابد. همچنین می توان از طریق پروتکل ITU T.38 از ارتباطات غیر صوتی مثل ارسال فکس بهره برد.

جالب است بدانید که Voip به طور معمول از رمزگذاری های استاندارد واحد ارتباطات بین المللی یا ITU (International Telecommunication Union) مثل G.711 استفاده می کند. بسیاری از فروشندگان این فناوری از کدک های شرکت خود برای راه اندازی Voip برای مشتریان استفاده می کنند. بخش ها و اجزایی که مربوط به سیستم Voip می باشند به طور معمول شامل موارد زیر می شوند:

  • مدیریت و اتصال دیگر دستگاه هایVoip
  • کنترل امنیت
  • IP PBX : برای مدیریت کردن شماره تلفن های کاربر
  • ایجاد gateway برای اتصالات شبکه

هزینه های کمتر

به طور کل استفاده از سیستم Voip هزینه های به مراتب کمتری نسبت به سیستم های سنتی را به همراه دارد.  درصورتی که به احتمال زیاد هزینه های اینترنت را قطعا به همراه خواهد داشت. یک نمونه معروف دیگر از برنامه هایی که صدا و حتی تصویر را انتقال می دهد، برنامه Skype است که امروزه استفاده های زیادی از آن می شود.

به این علت که از یک شبکه واحد برای انتقال صدا و داده های دیگر استفاده می شود. در صورتی که از حداکثر ظرفیت Voip استفاده شود می توان با تماس های ببین المللی از طریق Voip هزینه های ارتباطی زیادی را کاهش داد.

انتقال و جابجایی آسان

علاوه بر مزایایی که در بالا به آن ها در مورد تلفن IP  اشاره شد، می توان به امکانات متعدد و قابلیت های بسیار زیادی که تلفن های تحت شبکه در اختیار کاربران قرار می دهند اشاره نمود. بسیاری از شرکت ها و سازمان ها در هنگام جابجایی و یا تغییر مکان و دکوراسیون محیطی خود با دغدغه های بسیار زیادی برای انتقال خط تلفن راه اندازی شده دارند. در کنار ویژگی هایی که در بالا برای تلفن IP مورد بررسی قرار گرفت می توان به قابلیت انعطاف پذیری بالای این دستگاه ها اشاره نمود.

این مشکل در تلفن های تحت شبکه به خوبی حل شده است و با توجه به ویژگی های این محصولات می توان به راحتی فقط با وصل نمودن تلفن مورد نظر به شبکه دوباره آن را در محیط جدید راه اندازی نمود.

افزایش عملکرد کارکنان یک سازمان

استفاده از سیستم Voip تمام مشکلاتی را که با تلفن های سنتی دارید، حل می کند. یکی از موارد مهم استفاده از این فناوری، در بخش مرکز تماس شرکت هاست. به این صورت که بعد از ساعات اتمام کار که کارمندان در شرکت حضور ندارند، در صورت تماس گرفتن مشتری دیگر نمی توان از طریق تلفن های سنتی پاسخ آن ها را بدهیم.

حال راه چاره چیست تا همیشه و در همه حال پاسخگوی مشتریان باشیم؟ به نظر شما راهی است که بتوان این بهره وری در کار را افزایش داد؟ بله، کاملا درست حدس زدید. از طریق فناوری Voip می توان تماس های مشتریان را به تلفن همراه آن ها انتقال داد تا پاسخگویی به مشتری در هر زمان امکان پذیر باشد.

مشخص است که این حرکت رضایت مشتریان یک شرکت یا سازمان را به ارمغان می آورد. اینکه بتوان در هر جایی که به اینترنت دسترسی باشد، پاسخگوی مشتریان باشیم، کاری است که هر شرکتی انجام نمی دهد و شما می توانید با کمک این سیستم میان خود و رقبا، تمایز ایجاد کنید.

دیگر امکانات Voip

به غیر موارد بالا که مهمترین ویژگی های Voip به حساب می آیند، استفاده های دیگری هم از این فناوری می شود، مثل:

  • ارسال پیام صوتی از طریق اپلیکیشن های موبایل
  • انتقال تماس های صوتی
  • استفاده به عنوان پیام صوتی
  • کنفرانس های چند نفره

و بسیاری از امکانات دیگر که بعضی از آن ها در کشور ما مورد استفاده نیست.

عدم نیاز به کابل کشی و صرفه جویی در هزینه ها از این طریق

تلفن های مورد نظر از طریق پورت های شبکه و کابل کشی که برای آن انجام شده است به شبکه وصل شده و دیگری نیازی به کابل کشی های رایج برای این کار نیست. یکی از مهم ترین مزیت ها در بررسی تلفن IP  چیست؟ در محیط شرکت ها و سازمان ها عدم نیاز به کابل کشی برای راه اندازی این تلفن ها می باشد.

در همه تلفن های تحت شبکه به طور معمول دو پورت شبکه در نظر گرفته شده است. عدم کابل کشی می توان به نوعی هم در عیب یابی نقص های به وجود آمده در سیستم تلفن های داخلی و هم در نظم دادن به محیط کاری بسیار مهم باشد.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 110 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 18 ژانویه 2024 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.