آتنا گروپ استعلام خلافی خودرو با کد ملی در کمترین زمان با زبان ساده - آتنا گروپ

Figure 1استعلام خلافی خودرو

در سال های قدیم مردم بیشتر تنها با مرجعه به پلیس+۱۰ امکان پرداخت خلافی را داشتند. البته ناگفته نماند که این روش همچنان قابل استفاده است که البته برای مراجعه حضوری میبایست بیمه شخص ثالث داشته باشید.

امروزه با توجه به پیشرفت و توسعه های فناوری راه های زیادی برای استعلام و پرداخت فناوری بوجود آمده. برای مثال می توانید به راحتی به سایت راهور یا استفاده از اس ام اس و خودپردازها خلافی ماشین خود را پرداخت کنید. یکی از سوالاتی که ممکن است برای رانندگان بوجود بیاید این است که آیا امکان استعلام خلافی خودرو با کد ملی وجود دارد یا خیر؟

آیا امکان استعلام خلافی خودرو با کد ملی وجود دارد؟

خیر، به هیچ عنوان نمی توانید برا استفاده از کد ملی نسبت به استعلام یا پرداخت خلافی ماشین خود اقدام کنید. اگر جایی چیزی مبنی برای امکان گرفتن استعلام خودرو با کد ملی دیدید یا شنیدید بدانید این ماجرا صحت ندارد و دروغ می باشد.

از کارت ملی تنها برای احراز هویت افراد استفاده می شود. برای مثال زمانی که میخواهید ملکی خرید و فروش کنید یا حساب بانکی باز کنید یا میخواهید جایی استخدام شید یا سیم کارت جدید بخرید کارت ملی کاربرد دارد.

چرا از کد ملی نمی توان برای استعلام خلافی استفاده کرد؟

Figure 2دریافت خلافی خودرو

جواب ساده است، زیرا کد ملی برای احراز هویت افراد است و ارتباطی با وسیله نقلیه ندارد. امروزه ممکن است افرادی که اطلاعات جامع ندارند به شما در مورد استعلام خودرو با کد ملی بگوید، که این موضوع از ریشه اشتباه و نامعتبر است.

در هیچ جای ایران هیچ سامانه، بانک یا سازمان و سایتی وجود ندارد که چنین سرویسی را ارائه دهد.

 

برای استعلام خلافی ماشین داشتن چه کد و شماره ای نیاز است؟

اگر همچنان دنبال راهی برای استعلام خلافی ماشین با کد ملی هستید، در حال تلف کردن وقتتان هستید. بهتر است بجای این کار به دنبال آماده سازی شماره پلاک، کد vin و بارکد پشت کارت ماشین خود باشید تا بتوانید از روش هایی مانند سایت راهور، اپلیکیشن ها و خودپرداز بانک ها استفاده کنید.

روش های مختلف استعلام خلافی و شماره هایی که برای آنها نیاز است

در این قسمت به معرفی انواع روش ها برای استعلام خلافی می پردازیم تا با جایگزین های استعلام خلافی ماشین با کد ملی که نشدنی است، آشنا شوید:

  1. شماره بارکد برای استعلام در وبسایت راهور۱۲۰
  2. شماره پلاک، شماره vin و شماره بارکد پستی برای استعلام خلافی در پلیس بعلاوه ۱۰
  3. شماره پلاک برای استعلام خلافی برای شماره تلفن
  4. شماره vin و شماره بارکد پستی برای استعلام خلافی برای کمک سامانه پیامکی ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰
  5. شماره vin برای استعلام از طریق کد*۱۱۰#

بهترین روش استعلام خلافی ماشین کدام است؟

Figure 3بهترین روش دریافت خلافی خودرو

حال که متوجه این موضوع شدید که استعلام خلافی ماشین با کد ملی امکان پذیر نیست شاید برایتان سوال باشد پس از چه روشی استفاده کنیم؟ هرکدام از روش های استعلام خلافی دارای ویژگی خاص خود است که در ادامه به بررسی هرکدام + ویژگی منحصر بفرد آنها می پردازیم.

  • مراجعه به پلیس + ۱۰

این روش به روزترین روش برای استعلام خلافی است و می توانید بوسیله آن استعلام های لحظه بگیرید. این روش برای زمان هایی مناسب است که وقت زیادی ندارید.

  • شماره تلفن ۰۲۱۸۸۲۸۸۸۸۸

اگر می خواهید بدون چالش خاص و اذیتی استعلام ماشین و خلافی اش را بگیرید می توانید از شماره تلف ۰۲۱۸۸۲۸۸۸۸۸ و با آن تماس بگیرید.

  • روش اس ام اس یا پیامک برای استعلام خلافی

برای استعلام خلافی خودرو به کمترین هزینه می توانید از روش اس ام اس استفاده کنید.

  • سایت راهور

این روش نیز بدون هزینه و رایگان می باشد و می توانید به وبسایت راهور مراجعه کنید و ضمن مشاهده جزییات خلافی خودرو خود، آنرا بصورت قسطی نیز پرداخت کنید.

بجای فکر کردن به روش استعلام خلافی ماشین با کد ملی، بهتر است یکی از روش های بالا را انتخاب کنید.

 

آموزش گرفتن استعلام خلافی ماشین از روش های مختلف

اگر قصد دارید نسب به استعلام و پرداخت خلافی خودرو خود بپردازید اما اطلاعات کافی در این زمینه را ندارید در ادامه به آموزش روش های مختلف آن خواهیم پرداخت.

  • آموزش استعلام از روش پلیس + ۱۰

در این روش شما می بایست نزدیک ترین پلیس + ۱۰ را پیدا کنید و به آن مراجعه کنید. این روش برای کسانی که حوصله استفاده از اینترنت را ندارند مفید است.

  • آموزش استعلام از طریق سایت راهور

برای استفاده از این روش می بایست وارد سایت راهور شوید. بعد از آن باید وارد صفحه استعلام تخلفات خودرو وارد شوید. بعد از آن بارکد کارت ماشین را وارد می کنید تا بتوانید استعلام خود را نهایی کنید.با استفاده از این روش می توانید بصورت قسطی خلافی ماشین خود را پرداخت نمایید.

  • آموزش استعلام از طریق تماس با ۸۸۲۸۸۸۸۸

این روش را می توان یک روش مناسب برای جایگزینی استعلام خلافی ماشین با کد ملی دانست. زیرا چالش بسیار کمی دارد و برای استعلام خلافی از این روش تنها به شماره پلاک نیاز است.

  • آموزش استعلام خلافی از روش پیام کوتاه به ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰

به قسمت ارسال اس ام اس گوشی خود بروید و سپس بارکد یا وین خودروی خود را به این شماره ارسال کنی تا جواب این پیامک برای تان ارسال شود.

 

انتخاب بهترین روش استعلام خلافی اتومبیل

در این مطلب سعی شد ابتدا شما را از این موضوع مهم باخبر کنیم که استعلام خلافی ماشین با کد ملی امکان پذیر نیست و سپس با روش های متنوع استعلام آشنا شدیم. به احتمال زیاد شما بعنوان یک راننده یا صاحب خودرو یکی از کدهای لازمه مثل بارکد و وین را در اختیار دارید.

با توجه به شرایطی که در آن هستید می توانید بهترین روش را استفاده کنید. اگر فکر می کنید میزان خلافی شما بالای ۱ میلیون است به سرعت برای پرداخت خلافی خودرو خود اقدام کنید. زیرا در صورتی که میزان خلافی شما زیاد باشد احتمال توقیف ماشین زیاد است. در چنین شرایطی خودرو شما به پارکینگ مربوطه هدایت می شود و سپس باید هم هزینه پارکینگ را دهید هم خلافی خود را پرداخت کنید و هم در صورت نداشتن بیمه شخص ثالث، یک جریمه هم به آن تعلق میگیرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 133 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 14 فوریه 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.