آتنا گروپ نگاهی به جدیدترین خودروهای ایران و کیفیت و قیمت هر یک - آتنا گروپ

اگر قصد خرید خودروی ایرانی را دارید، تا پایان مطلب همراه ما باشید تا با این صنعت بزرگ کشورمان بیشتر آشنا شوید.صنعت خودروسازی در ایران از دهه ۴۰ شمسی شروع شد و دومین صنعت عظیم کشورمان بعد از صنعت نفت است. خودروسازی در ایران تحت پوشش دو‌ شرکت بزرگ «ایران خودرو» و «سایپا» است که رقابت سختی در تولید خودرو دارند. اما با توجه به تحریم ها و عدم سیاست و مدیریت، کمتر دیده می شود که خودروی ایرانی باکیفیت تولید شود. اما با در نظر گرفتن اوضاع اقتصادی مردم ایران و محدود شدن سبد خرید آن ها، بسیاری سرمایه خرید خودرو های خارجی را ندارند و باید خودروی ایرانی تهیه کنند. شایان ذکر است که برخی از این خودرو ها اهمیت و اعتبار بالایی دارند و قیمت آن ها نسبت به سال های گذشته افزایش یافته است.

جدیدترین خودروهای ایران خودرو

گروه صنعتی ایران خودرو به عنوان اولین شرکت خودروسازی ایران از سال ۱۳۵۴ فعالیت خود را با تولید پیکان نوستالژیک آغاز کرد و اولین تولید کننده و بنیان گذار تولید اتومبیل در ایران شد.  در ادامه با برخی از خودرو های این شرکت آشنا می شویم.

تارا K132

گروه صنعتی ایران خودرو با ایجاد تغیراتی در پژو ۳۰۱ خودرو تارا k132 را به تولید انبوه رساند. این خودرو یک موتور ۱۶۰۰ سی سی دارد که نیروی ۱۱۰ اسب بخار را به چرخ ها انتقال می دهد. خودرو تارا می تواند در حدود ۱۰ ثانیه با استفاده از جعبه دنده ۶ سرعته به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.

تارا تولید سال ۱۴۰۰ قیمت نمایندگی ۲۹۰٫۶۵۰٫۰۰۰ تومان

پژو پارس

در اوایل دهه ۸۰ شرکت ایران خودرو نسخه ای به روز تر از پژو ۴۰۵ را ارائه داد که در ابتدا با نام سفیر سپس پرشیا و در آخر پژو پارس شناخته شد.

پژو پارس موتور ۱۸۰۰ سی سی دارد و از نظر فنی بسیار شبیهه پژو ۴۰۵ است.

پژو پارس ساده تولید سال ۱۴۰۰ قیمت نمایندگی ۱۸۲٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان و تولید سال ۱۳۹۹، ۱۴۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان

پژو پارس اتومات تولید ۱۳۹۹، ۱۸۸٫۱۸۷٫۰۰۰ تومان

پژو ۲۰۶

پژو ۲۰۶ در اوایل دهه ۸۰ در بین تولیدات شرکت پژو قرار گرفت و سپس بسیاری از مردم این خودرو جمع و جور را برگزیدنند.  این خودرو در تیپ های گوناگون و آماده شده توسط دو نوع پیشرانه ۴ سیلندر با نام‌های TU3 و TU5 در اختیار مردم قرار گرفت. پیشرانه TU3 توانایی تولید نیرویی حدود ۷۵ اسب بخار و ۱۱۸ نیوتن متر گشتاور است.  پیشرانه TU5 نیز همان‌طور که اشاره شد قدرتی معادل با ۱۰۵ اسب بخار و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ تولید سال ۱۴۰۰ قیمت نمایندگی ۱۲۷٫۱۲۲٫۰۰۰ تومان

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ تولید سال ۱۳۹۹ قیمت نمایندگی ۱۲۷٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان

پژو ۲۰۶ SD تولید سال ۱۳۹۹ قیمت نمایندگی ۱۳۱٫۱۷۴٫۰۰۰ تومان

پژو ۲۰۷ صندوقدار

پژو ۲۰۷ صندوقدار یکی از جدیدترین خودرو های این شرکت است که در سال ۱۳۹۵ جاده‌های کشورمان را مزین به حضور خودش ساخت.این خودرو در ابتدا دنده ای و دارای چراغ های حلو و عقب و آیینت و رینگ جدید و سنسور عقب و دوربین، مانیتور و کروز کنترل بود. اما تحریمات باعث شد که این شرکت امکاناتی مثل کروزکنترل و رینگ آلومینیومی را از روی ۲۰۷ دنده‌ای و رینگ آلومینیومی را از روی ۲۰۷ اتوماتیک حذف کند. از ابتدای ۱۳۹۹ پژو ۲۰۷ صندوقدار با فرمان تولید شد.

پژو ۲۰۷ دنده ای تولید ۱۴۰۰ قیمت نمایندگی ۱۹۸٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان

پژو ۲۰۷ اتومات تولید ۱۴۰۰ قیمت نمایندگی ۱۸۱٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان

جدیدترین خودروهای سایپا

سایپا شرکت خودروسازی ایرانی است که در سال ۱۳۴۴ تأسیس شد.اولین خودرو های آن سیتروئن بوده که در سال ۱۳۴۷ تولید شده و سپس خودرو های ژیان را می ساخت. در سال ۱۳۵۲ با شرکت فرانسوی رنو قرارداد بسته و مدل های مختلف رنو توسط سایپا به بازار عزضه شد.

سایپا شاهین

سایپا شاهین در مهر ماه سال ۱۳۹۹ تولید شد و تا به امروز استقبال زیادی از طرف مشتریان داشته و به تولید انبوه رسیده است. بدنه فولادی، مانیتور، سیستم صوتی، موتور قوی و صندلی های بروز از جمله امکانات آن می باشد.

قیمت نمایندگی این خودرو ۲۹۱٫۸۷۱٫۰۰۰ تومان می باشد.

کوییک

کوییک در سال ۱۳۹۵ بعد از ساینا و تیبا تولید شده و هر سه حدودا کیفیت مشابهی دارند. تفاوت کوییک فقط در ظاهر آن است؛ خودرویی جمع و جور و بروز است. شتاب بالا، طراحی زیبا و مصرف پایین سوخت از جمله ویژگی های آن می باشد.

قیمت نمایندگی کوییک دنده ای ۱۴۱٫۰۶۱٫۰۰۰ تومان است.

کوییک اتومات پلاس به قیمت ۲۳۳٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان در بازار یافت می شود.

ساینا

ساینا جز زیباترین خودروهای شرکت سایپا است و همین زیبایی باعث شد تا بین پر فروش ترین خودرو های بازار قرار گرفته است.

قیمت نمایندگی ساینا s دنده ای ۱۴۲٫۵۳۶٫۰۰۰ تومان است. و ساینا پلاس دنده ای به قیمت ۱۸۵٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان در بازار می باشد.

تیبا

تیبا یکی دیگر از خودروهای پر فروش شرکت سایپا می باشد که با طراحی ساده و قابل قبول خود، مشتریان زیادی را به خود جذب کرد.  نسخه ی جدید آن ظاهری زیباتر دارد و فضای داخلی آن بسیار مناسب است. این خودرو بعد از نوسانات اقتصادی با افزایش قیمت روبرو شد و بسیاری از مشتریان علاقه مند به این خودرو دچار مشکل در خرید شدند.

تیبا: قیمت نمایندگی ۱۰۰٫۶۳۰٫۰۰۰ تومان

تیبا ۲: قیمت نمایندگی ۱۰۶٫۵۱۸٫۰۰۰ تومان

تیبا ۲ پلاس: قیمت نمایندگی ۹۰٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

اگر قصد خرید خودروی ایرانی را دارید، جدیدترین محصولات دو شرکت سایپا و ایران خودرو گزینه های مناسبی برای خرید هستند. بسیاری از این محصولات برای سفر به مناطق مختلف و حتی شهر های دور مثل مشهد مقدس مناسب اند.

اما برای برخی از مردم، رانندگی در مسیر های طولانی دشوار است و ترجیح می دهند با وسایل نقلیه دیگری سفر کنند. یکی از گزینه های معقول، تور زمینی مشهد می باشد که توسط آن سفری راحت و مطمئن را می توان تجربه کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 292 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 8 سپتامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.