آتنا گروپ راهنمای عدم اتصال به اینترنت با وجود اتصال وای فای در ویندوز - آتنا گروپ

اگر شما در کامپیوتر ویندوزی خود به صورت وای فای به مودم متصل باشید اما نتوانید از اینترنت استفاده کنید ⚠️، لحظات گیج کننده ای را خواهید داشت. بروز این مشکل می تواند به دلایل مختلفی بستگی داشته باشد. امروز در رهنامه راه های حل مشکل عدم اتصال به اینترنت با وجود اتصال وای فای در ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ را بررسی و مرور خواهیم کرد.

آموزش عدم اتصال کامپیوتر و لپ تاپ به اینترنت با وجود اتصال وای فای در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

How to Fix WiFi Connected But No Internet Access

هنگامی که ویندوز شما به درستی به وای فای متصل شود و علامت آن را در تسکبار خود ببینید، در صورتی که مودم به اینترنت متصل باشد شما هم باید بدون مشکل خاصی به اینترنت وصل شوید. اما متاسفانه گاهی این اتفاق رخ نمی دهد. در این زمان با کمک راهنمای گام به گام زیر، باید مشکل شما رفع شود.

ریستارت کردن مودم برای رفع مشکل عدم اتصال به اینترنت با وجود اتصال وای فای

ریستارت کردن مودم باعث می شود تا مشکلات سطحی موجود رفع شوند. به همین منظور ابتدا مودم خود را خاموش کرده و ۳۰ ثانیه صبر کنید. سپس آن را روشن کنید. توصیه می کنیم در این زمان ویندوز خود را نیز ریستارت کنید. سپس مشکل را تست کنید.

همچنین پیشنهاد می کنیم مطلب ۱۵ روش حل مشکل وصل نشدن کامپیوتر و لپ تاپ به اینترنت گوشی ، وای فای و.. را هم مطالعه نمایید.

کامپیوتر به وای فای وصل میشود ولی اینترنت ندارد، چه کار کنیم؟ بررسی چراغ های مودم

فراموش نکنید که اگر به درسی به مودم متصل شوید اما مودم شما به درستی به اینترنت وصل نشده باشد، نمی توانید از اینترنت استفاده کنید. به همین منظور چراغ های مودم را نگاه کنید. در ایده آل ترین حالت، چراغ DSL باید روشن و سبز باشد. چراغ Wi-Fi نیز باید روشن بوده و چشمک بزند. در صورت وجود مشکل در این زمینه باید با ارائه دهنده اینترنت خود تماس گرفته و درخواست رفع مشکل را داشته باشید.

مشکلات مربوط به ISP در زمینه لپ تاپ به وای فای وصل میشود ولی اینترنت ندارد

ممکن است اینترنت کلی از سمت ISP شما دچار مشکل شده باشد. جهت بررسی می توانید با استفاده از اینترنت های دیگر مشکل را تست کنید. در این زمینه هم باید با ISP تماس گرفته و زمان رفع مشکل را از آن ها جویا شوید.

رفع مشکل عدم اتصال به اینترنت با وجود اتصال وای فای ویندوز ۷ و.. با بررسی برنامه های امنیتی

برنامه های امنیتی مانند آنتی ویروس ها می توانند جلوی دسترسی ویندوز شما به اینترنت را بگیرند. به همین دلیل باید به طور موقت آنتی ویروس خود را غیر فعال کرده و مشکل را تست کنید. در صورت رفع مشکل باید تنظیمات آنتی ویروس را بررسی کنید و در غیر اینصورت سایر راه حل ها را دنبال کنید.

رفع مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز ۱۰ ، ۷ و ۸ با استفاده از Troubleshooter

روی آیکن اینترنت در تسکبار خود راست کلیک کرده و Troubleshooter را انتخاب کنید. حال ویندوز عیب یابی خودکار را شروع کرده و در صورت امکان مشکل را کشف و رفع می کند.

همینطور مطالعه مطلب ۷ ابزار برتر رفع مشکلات اتصال به اینترنت در ویندوز نیز برای شما مفید خواهد بود.

فلش کردن DNS برای حل مشکل عدم اتصال کامپیوتر به اینترنت با وجود اتصال وای فای

دیگر راه شما برای رفع مشکل، فلش کردن DNS است. برای این کار Command Prompt را با دسترسی ادمین باز کرده و دستور ipconfig /flushdns را وارد و اینتر کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 242 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 4 آگوست 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.