آتنا گروپ آخرین وضعیت سدهای استان اصفهان، زاینده‌رود دارای  ۲۳۵ میلیون مترمکعب آب میباشد - آتنا گروپ

احسان‌الله امینی در گفت و گو با خبرنگار اصفهان ۱۵ با تشریح آخرین وضعیت سدهای استان اصفهان در روزهای پایانی سال ۱۳۹۹، اظهار داشت: ذخیره سد مخزنی زاینده رود با ظرفیت یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون مترمکعب امروز ۲۶ اسفندماه به ۲۳۵ میلیون مترمکعب رسید در حالی که مدت مشابه سال گذشته ذخیره این سد ۳۴۷ میلیون مترمکعب بوده است.

وی افزود: ذخیره آبی سد زاینده رود امسال نسبت به سال گذشته ۳۲ درصد و در مقایسه با بلندمدت (۵۰ سال) ۶۸ درصد کاهش یافته است.

مدیر دفتر تأسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش ورودی سد زاینده‌رود و نبود ورودی‌های پیش‌بینی شده، لازم است هم استانی و شهروندان به ویژه در این ایام در مصارف آب شرب و بهداشت صرفه جویی کنند.

امینی به وضعیت سد گلپایگان اشاره کرد و گفت: این سد با ظرفیت ۳۶.۶ میلیون مترمکعب هم اکنون شش میلیون مترمکعب آب دارد درحالی که ذخیره آن در مدت مشابه سال پیش ۲۷ میلیون مترمکعب بوده است، از این رو سد گلپایگان نسبت به سال گذشته ۷۸ درصد و در مقایسه با بلندمدت (۳۰ سال) ۷۲ درصد کاهش ذخیره آبی دارد.

وی درباره کاهش ذخیره سد گلپایگان خاطرنشان کرد: به علت احداث نیروگاه سد گلپایگان لازم بود تا انتهای سال جاری تراز آب دریاچه پایین نگه داشته شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 246 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 7 آگوست 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.