آتنا گروپ نسل جدید کیا اسپورتیج مدل ۲۰۲۲ معرفی شد + مشخصات - آتنا گروپ

پس از انتشار تیزرهای فراوان و مشاهده نسخه‌های پیش‌تولیدی در خیابان‌ها، کیا سرانجام از نسل جدید اسپورتیج ۲۰۲۲ رونمایی کرد. این خودروی کاملاً دگرگون شده هم‌اکنون وارد پنجمین نسل خود شده و از طراحی کاملاً جدید سود می‌برد. این خودرو در بخش طراحی از فلسفه طراحی جدیدی با نام Opposites United سود می‌برد، چیزی که اولین بار در کیا EV6 دیده شده است.

2022-Kia-Sportage-3-1.jpg
برخلاف کراس اوور الکتریکی EV6، اسپورتیج جدید از نمای جلویی با جزئیات زیاد و عناصر نورپردازی متمایز سود می‌برد، همین خصیصه ما را به یاد K5 می‌اندازد؛ اما موضوع مهم‌تر اینکه خودروی موردبحث از نشان جدید کیا استفاده کرده است.

نکته دیگر درباره این خودرو نسخه بازنگری شده از جلوپنجره دماغه ببری است که هم‌اکنون با نام چهره ببر دیجیتالی شناخته می‌شود. جلوپنجره مشکی‌رنگ اسپورتیج جدید کل بخش جلو را تحت تأثیر قرار داده و دیلایت های بومرنگ شکل نیز آن را از چراغ‌های اصلی بخش پایینی جدا کرده‌اند.

2022-Kia-Sportage-5.jpg
در پروفایل جانبی شاهد خطوط تمیز و یکدست هستیم که روی بدنه‌ای بی حاشیه نشسته‌اند. مدل جهانی اسپورتیج نسل پنجم به عنوان آپشن با سقف مشکی در دسترس خواهد بود. در این بخش رینگ‌هایی با طراحی جدید به چشم می‌خورند. بخش عقب نیز از خطوط جدید و چراغ‌های LED افقی سود می‌برد.

2022-Kia-Sportage-6.jpg
در بخش کابین از طراحی مدرنی استفاده شده و همه‌چیز تحت تأثیر نمایشگری منحنی است که ترکیبی از نمایشگر پشت آمپرهای دیجیتالی و نمایشگر مرکزی سیستم اطلاعات سرگرمی است. حتی ورودی‌های هوا نیز برای برجسته کردن داشبورد طراحی شده‌اند. نکته متمایز دیگر کابینی دو رنگ است. کیا همچنین از دکمه برای گیربکس استفاده کرده هرچند جزئیات آن منتشر نشده است.

2022-Kia-Sportage-7.jpg
این خودروساز کره‌ای می‌گوید رنگ‌های جذابی برای متریال باکیفیت بکار رفته در کابین قابل انتخاب خواهد بود. البته کیا اظهار داشته نسل جدید اسپورتیج X لاین با سپر، رکاب جانبی و روف راک منحصربه‌فرد عرضه خواهد شد. داخل کابین از نسخه از اسپورتیج جدید نیز صندلی‌های متفاوت و چوب مشکی کار خواهد شد.

 

کیا اسپورتیج ۲۰۲۲ اواخر سال جاری روانه بازارها خواهد شد و اطلاعات مربوط به قوای محرکه و دیگر جزئیات آن در ماه‌های آتی منتشر می‌شود.

 

منبع
پدال

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 324 views بار دسته بندی : خودروسازان خارجی تاريخ : 11 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.