آتنا گروپ لزوم تست و نمایش عملکرد ایمنی خودروهای داخلی در تست‌های معتبر جهانی - آتنا گروپ

رپورتاژ؛ با وجود اینکه سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد به صورت ماهیانه کیفیت خودروهای تولیدی در هر ماه را گزارش می‌کند، اما همواره مردم باید این کیفیت را در خودرو ببینند و طبق استانداردها و تست‌های بین‌المللی، عملکرد هر خودرو را مشاهده کنن…

متاسفانه در سال‌های اخیر، خودروسازان داخلی هیچ توجهی به بحث کیفیت و حتی ایمنی در خودروهای خود نداشته‌اند و حتی کیفیت مونتاژ آن‌ها نیز بسیار پرحاشیه بوده است. اما در این میان بعضی از اقدامات بسیار خوبی صورت گرفت که باید گفت کورسویی برای بهتر شدن کیفیت خودروهای داخلی در سطح جهانی را روشن کرد. 

به طور مثال خودروسازی سایپا خودروی شاهین سایپا را قبل از ورود به خط تولید به یکی از کشورهای اروپایی ارسال کرد و تایید تست تصادف ECE R95 اروپا را گرفت (تست تصادف شاهین سایپا). این تست یکی از بخش‌های اصلی برای صدور مجوز فروش در اروپا است. همچنین برای تست عملکرد کیسه‌های هوا در این خودرو، تست‌های ECE نیز در اروپا انجام شد تا از عملکرد کیسه های هوای شاهین در هنگام تصادف اطمینان حاصل شود.

البته سایپا به این تست‌ها نیز قانع نبود و بعد از گذراندن تست‌های داخلی توسط رسانه‌های تخصصی از جمله خودروبانک، عملکرد هر خودرو مورد سنجش قرار گرفت و از لحاظ فنی و کیفیتی، بازخورد ژورنالیست‌ها نیز گرفته و تغییراتی همچون بهتر شدن کیفیت داشبورد و یا بهبود عملکرد سیستم پرخوران اعمال شد.

امیدواریم دیگر خودروسازان داخلی نیز به این سطح رسیده که حداقل تست‌های عملکرد محصولات خود را در موسسه‌های معتبر خارجی قبل از ورود به بازار به نمایش بگذارند تا مصرف‌کننده نهایی در داخل کشور بتواند با آگاهی بهتر از نظر امنیتی انتخاب خود را انجام دهد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 495 views بار دسته بندی : خودروسازان داخلی تاريخ : 11 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.